משרדי תכנון קונסטרוקציה

ייעוץ הנדסה ושירותי קונסטרוקטור מומחה במחירים ללא תחרות!

תוכן עניינים:

משרדי תכנון קונסטרוקציהכל פרויקט בנייה מחייב אתכם לפנות לאנשי המקצוע הטובים בתחום בכדי שתוכלו להימנע מליקויי בניה אשר תמצאו בתום העבודה כאשר כבר בעל המקצוע אינו נוכח, זה אף פעם לא נעים לרדוף אחריו. בשל כך יש חשיבות גדולה בשלב הראשון בו אתם בוחרים את בעל המקצוע. משרדי תכנון קונסטרוקציה הוא הפתח שלכם לכל פרויקט, דרך משרד זה תקבלו את השירות הטוב ביותר ואת כל הכלים לעבור את כל שלבי הבניה בהצלחה.

 

משרדי תכנון קונסטרוקציה – מה זה?

התפקיד של משרדי תכנון קונסטרוקציה הוא להעניק לכם את השירות הטוב ביותר בעת כל שינוי אשר אתם יוצרים במבנה קיים. רבים שמים דגש עם עיצוב הבית כאשר הם בונים מבנה חדש אך שוכחים שיש עוד הרבה דברים מסביב שהם יותר קריטיים להמשך הפרויקט. התפקיד של קונסטרוקטור הוא להעניק את האישורים לכל בעלי המקצוע, לבנות תוכנית בנייה ועוד… 

קונסטרוקטור הוא מהנדס בניין בהשכלתו בעל התמחות בתכנון שלד בניין. תחום ההתמחות שלו יכול לגעת גם במבנים פרטיים, גם במבנים עסקיים וציבוריים וכן הלאה… תפקידו של קונסטרוקטור הוא לדאוג לכך שהמבנה יעמוד בתקנים ויקבל אישורים של הג"א. לקונסטרוקטור שלושה תחומי התמחות עיקריים: עבודות בטון, פלדה ובנייה קלה. קונסטרוקטור יהיה חלק בלתי נפרד מהקמת מבנה חדש, שיפוץ עקב לקויות במבנה קיים, הוספת או הסרת אלמנט במבנה קיים, אישור להקמת פרגולה בבית, בריכה וכן הלאה… כמו כן, בעל מקצוע זה אחראי על פיקוח שוטף של העבודה מול כל שאר בעלי המקצוע.

משרדי תכנון קונסטרוקציה – מה כולל שירות של משרדים אלו?

המטרה העיקרית של משרדים אלו היא להעניק לכם נחיתה קלה כאשר אתם נכנסים לתחום שאינכם מבינים בו. אנו מודעים למחירים בשוק של דיור חדש, שיפוץ וכן הלאה… ולכן אנו מציעים לכם את השירות המקיף ביותר שיגרום לכם להרגיש בטוחים בכל צעד שתעשו. בשל כך, הדבר הראשון שאנו מציעים הוא ייעוץ, הייעוץ יכול להיות טלפוני ויכול להיות פנים מול פנים. 

כחלק מהייעוץ נכיר אחד את השני, נדע מהן השאיפות של כל אחד מהפרויקט, נבין מהם הפרטים היבשים שחשוב לדעת כמו מיקום, גיל מבנה, תקציב… לאחר מכן נגיע לבחון את המקום אשר בו נדרש להתחיל את הפרויקט, ניצור תשתית טכנית לבניה המתבססת על כל הנתונים שקיבלנו ועוד שיקולים שעלו לאחר מפגש פיזי במקום. נציע תוכנית בניה בתקציב אשר יתאים ללקוח, נעדכן התפתחות בכל עת וקונסטרוקטור מטעמו יעניק אישורים לבעלי המקצוע השונים אשר פועלים כחלק מהפרויקט. בסיום הפרויקט יגיע קונסטרוקטור לוודא את תקינות המבנה ולאשרה.

משרדי תכנון קונסטרוקציה – בחירת משרד אמין

אחד הדברים הקשים והחשובים ביותר הוא למצוא את המשרד אשר מולו תרגישו הכי בטוחים להתחיל את הפרויקט. יש חשיבות רבה לסקר השוק שאתם עושים בתחילת הדרך שלכם, ואין משרדים רבים אשר יעניקו לכם ייעוץ ראשוני ללא תשלום. אנו מבינים את חשיבות הפרויקט עבורכם ורוצים שגם אתם תהנו וגם אנו נרגיש שלמים עם הפרויקט שלנו, יד רוחצת יד. 

הדבר הקריטי ביותר שעליכם לבחון לפני בחירת משרד התכנון איתו אתם עובדים הוא שאכן מדובר על מקום מורשה, מקום אשר מעסיק בעלי מקצוע אשר מחזיקים ברישיון מתאים ובתוקף. אנו ממליצים גם להגיע למקום בעל ניסיון בשטח, מקצועיות וחוות דעת חיוביות. מקום אשר תוכלו לראות את עבודותיו הקודמות לפני שאתם מתחילים את הדרך איתו, גם מומלץ לבחור במקום אשר עשה עבודות דומות לפרויקט אותו אתם רוצים לבצע.

משרדי תכנון קונסטרוקציה

נמצאים לפני תהליך בנייה של בית פרטי? זקוקים לאישור בעל מקצוע לצורך קבלת היתר בנייה? מחפשים יועץ בענף הבנייה לצורך שיפוץ מבנה ישן שרכשתם לאחרונה? או שהנכם קבלני בניין שצריכים אישורים מקצועיים לקבלת היתר עבודה והתחלת הבנייה? עבור כל המטרות הללו קיימת כתובת אחת – משרדי תכנון קונסטרוקציה, שבלעדיהם לא ניתן להתקדם בתהליכי הבנייה מבחינה חוקית ובטיחותית.

כדי להבין מה החשיבות של משרדים אלו, מתי יש להכין תוכנית קונסטרוקציה ואיך כדאי למצוא משרדי תכנון קונסטרוקציה מקצועיים ומנוסים בתחום, ריכזנו במאמר הנוכחי את כל התשובות לכל השאלות הללו שיסייעו לכם למצוא את בעלי המקצוע המומלצים ביותר בתחום.

מהו תכנון קונסטרוקציה?

תכנון קונסטרוקציה עוסק בתכנון מקצועי של שלד מבנה, שזהו למעשה הבסיס של המבנה המעניק יציבות ובטיחות לדיירים ואנשים שמאכלסים אותו. כל המרכיבים הנמצאים בשלד המבנה אינם נראים לעין כאשר מסתכלים על מבנה מוגמר כזה או אחר, כיוון שמדובר על אלמנטים שנועדו להעניק תמיכה מלאה למבנה ולא להשפיע על מראהו החיצוני והחזות העיצובית שלו.

קונסטרוקציה הינו מונח המתאר מבנה, ולכן האחראיים על תכנון מבנים הינם מהנדסי בניין מקצועיים שעברו הכשרה בתחום הקונסטרוקציה. בכל משרדי תכנון קונסטרוקציה נמצאים קונסטרוקטורים מנוסים המתמחים בהכנת תוכנית קונסטרוקציה, מתן ייעוץ וחוות דעת בנוגע לשינויים הדרושים במבנים חדשים וקיימים, ייעוץ וליווי מלא של אנשים ויזמים בתהליך הקמת מבנה חדש, ועוד שירותים מקצועיים נוספים הנוגעים לתכנון קונסטרוקטיבי של מבנים.

מתי צריך להכין תוכנית קונסטרוקציה?

  • בנייה של בית פרטי – תהליך ההקמה של בית פרטי הינו ארוך ומורכב, שכן יש להתאים את המבנה המתוכנן להיבנות על פי צרכיהם האישיים של הדיירים בו, העיצוב החזותי אליו הם שואפים וכן תכנון הכולל את השטח החיצוני של המבנה כמו גדרות, חצר, בריכה, פרגולה ועוד. כל התכנונים הללו נעשים בידי אדריכל, אותו מלווה קונסטרוקטור מקצועי המכין תוכנית קונסטרוקציה ומוודא כי המבנה המתוכנן יהיה בטיחותי לדיירים ולסביבה.
  • בניית בניין – בדומה לבניית בית פרטי, גם הקמת בניין דורשת תהליכים רבים וחשובים הנוגעים הן לחזות של המבנה והן לבטיחות שלו, במיוחד כיוון שמדובר על מבנה רב קומות הנישא לגובה. בכדי להבטיח כי הבניין יהיה יציב על אף המשקל הרב שהוא נושא, על הקונסטרוקטור להכין תוכנית קונסטרוקציה מתאימה שתגדיר את כל המרכיבים החיוניים לבניית שלד הבניין.
  • קבלת אישור להיתר בנייה – היתר בנייה ניתן מטעם רשות מקומית בה בעל מבנה מעוניין לעשות שינוי בו כמו הוספת חדר, סגירת מרפסת שמש, בניית פרגולה, הוספת יחידת דיור ושינויים אחרים הנוגעים לשינוי המבנה שקיים ברשותו. על מנת שהרשות תאשר את השינוי הנדרש, על בעל הנכס לקבל בין השאר אישור של קונסטרוקטור לביצוע שינויים במבנה הקיים על מנת להבטיח כי אלו לא יפגעו בבטיחות ויציבות המבנה. 
  • ייעוץ לפני שיפוץ מבנה ישן – לעיתים גם במקרה של שדרוג ושיפוץ של מבנה קיים דרוש אישור קונסטרוקטור לכך, ובמקרה הצורך אף להכין תוכנית קונסטרוקציה מתאימה אם נמצא כי השיפוץ עשוי לערער את יציבותו ובטיחותו של המבנה בו השיפוץ נעשה.

עשוי לעניין אתכם: אישור קונסטרוקטור לבריכה.

כיצד למצוא משרדי תכנון קונסטרוקציה מקצועיים?

החשיבות של תכנון קונסטרוקטיבי הוא הכרחי למגוון מטרות וצרכים מבניים, ולכן חשוב גם למצוא משרד תכנון קונסטרוקציה מקצועי ומנוסה בתחומו. לשם כך מומלץ להיעזר בחוות דעת והמלצות של לקוחות עבר, להתרשם מעבודות תכנון קודמות שהמשרד ביצע עבור פרויקטים שונים, ומעל הכל רצוי לבדוק את הוותק והניסיון של החברה כדי להיות בטוחים כי הם יוכלו לבצע את העבודה בצורה המקצועית והטובה ביותר.

משרדי תכנון קונסטרוקציה

זה נכון לגבי כל מבנה, אבל בשורות הבאות נדבר על המבנה שאנחנו הכי מכירים – הבית שלנו. כל מבנה וכמובן כל בית, כולל בתוכו שני מרכיבים מפתח: שלד וגמר. השלד הוא הקונסטרוקציה של המבנה והגמר הוא המעטפת שלו. בכל תהליך בנייה של מבנה חדש, ולא פחות מכך גם בשינויים מבניים במבנה קיים, נדרש פיקוח צמוד ומקצועי במיוחד על שלב השלד, שמהווה את עמוד השדרה של הבית. לשם כך נדרשים אנשי מקצוע הנקראים קונסטרוקטורים ואותם תוכלו למצוא עובדים במסגרת משרדי תכנון קונסטרוקציה.

ראו גם: קונסטרוקטור מומלץקונסטרוקטור מחיר.

משרדי תכנון קונסטרוקציה

שלב השלד של מבנה – מה זה אומר?

לכל מבנה יש שלד. דברים אלה נכונים בבתים הנבנים בבנייה מסורתית עם בלוקים או יציקות בטון והם נכונים גם למבנים הנבנים בבנייה קלה. קונסטרוקציה הוא כמובן הביטוי הלועזי למילה שלד. השלד הוא עמוד השדרה של הבית, הוא מעניק לו את צורתו, את חוזקו המבני ואת יציבותו. לאחר השלמת שלב השלד מתחילים להלביש את הבית עם ריצוף, דלתות, חלונות, סניטריה, תשתיות, צנרת, טיח, צבע, איטום וכן הלאה. מעטפת הבית תכריע את איכות החיים בבית בעוד השלד יכריע את הכל: גם את איכות החיים אבל גם את החוזק המבני ואת הבטיחות של המבנה כולו. בדיוק מהסיבה הזאת, ישנם קבלנים המתמחים ספציפית בבניית שלד ונקראים קבלני שלד וישנם גם מהנדסים המתמחים בתכנון ואישור שלד מבנה ונקראים קונסטרוקטורים, המבצעים את מלאכתם במסגרת משרדי תכנון קונסטרוקציה.

הקונסטרוקטור – למה הוא נדרש והאם זאת חובה?

ובכן, קונסטרוקטור הוא מהנדס בניין מוסמך ומורשה, בעל התמחות ספציפית בתחום השלד והקונסטרוקציה. תפקידו של הקונסטרוקטור הוא לוודא שמהלך הבנייה עומד בעקרונות ההנדסיים, שיבטיחו את יציבות וחוזקו של המבנה. במידה ומהלך הבנייה אכן עמוד בקריטריונים הנדרשים, הקונסטרוקטור ייתן אישור וניתן יהיה להמשיך בתהליך הבנייה. במידה ולא, לא יינתן אישור קונסטרוקטור וזה אומר שאי אפשר לזוז קדימה. דברים אלה הם אינם עניין מוסרי או חברתי, אלא עניין חוקי ומשפטי לחלוטין. על פי חוק, אישור קונסטרוקטור נדרש לכל מהלך בנייה שיכול להשפיע על שלד המבנה, בין במישרין ובין בעקיפין. ללא אישור כזה, לא ניתן להוציא אל הפועל את מהלך הבנייה ולא משנה אם מדובר בבנייה חדשה, בשבירת קיר, בתוספת בנייה או בשינוי מבני מכל סוג שהוא.

ראו גם: תכנית קונסטרוקציה:כל מה שצריך לדעת + מה חשוב לבדוק.

מה זה אומר משרדי תכנון קונסטרוקציה?

ובכן, זה יכול להישמע לכם כאילו קונסטרוקטורים הם פקידים שיושבים במשרדים הנקראים משרדי תכנון קונסטרוקציה ועסוקים כל היום בתכנון קונסטרוקציות ואישורן. בפועל, קונסטרוקטור הוא איש מקצוע כמו כל איש מקצוע אחר, מהנדס, קבלן, אדריכל, מעצב פנים וכן הלאה. משרדי תכנון קונסטרוקציה הוא למעשה כינוי לבתי עסק המציעים שירותי קונסטרוקטור לציבור הרחב, לאדריכלים ולקבלנים.

משרדי תכנון קונסטרוקציה

איך תבחרו את הקונסטרוקטור המתאים לכם?

כל קונסטרוקטור מוסמך, מחזיק בידיו את ההסמכה, ההכשרה והרישוי הנדרשים לבחון כל מהלך בנייה ולאשר או לא לאשר אותו. המשמעות היא שזה לא משנה איזה קונסטרוקטור יאשר לכם את מהלך הבנייה, כל עוד יש לכם אישור של קונסטרוקטור, אתם יכולים להוציא את מהלך הבנייה אל הפועל. זה ברמה המשפטית. ברמה המוסרית, החברתית ומעל הכל, האישית, אתם רוצים בהחלט לוודא שאת האישור הזה נותן לכם קונסטרוקטור מקצועי, אחראי ומנוסה.

דומה הדבר לבחירת רופא מנתח. כל רופא מנתח יוכל לבצע את הניתוח עבורכם, אבל ישנם רופאים שבידיהם תרגישו יותר בטוחים ושגם יכולים לבצע את הניתוח בצורה טובה ומקצועית יותר בפועל. אז אולי אתם רואים את כל הנושא של אישור קונסטרוקטור כמטלה חוקית שאתם פשוט צריכים להשלים כדי לכסות את עצמכם מבחינה חוקית, אבל זה ממש לא רק חוק. כשאתם בונים למשל בית חדש בפרויקט בנה ביתך, בית שבו אמורים לחיות אתם וכל היקרים לכם, אתם בהחלט רוצים לוודא שכל מהלך בתהליך הבנייה עמוד בקריטריונים ההנדסיים הנדרשים בצורה טובה ואפילו מעל ומעבר.

ישנם בהחלט מקרים בהם קונסטרוקטור אחד יאשר דבר מה, שקונסטרוקטור אחר לא יאשר. הנטייה היא לפנות לזה שמאשר בקלות כי מה שמעניין אותנו זה לנוע קדימה, אבל בפועל, מומלץ לפנות דווקא לזה שמקפיד בקלה כבחמורה ולהיות בטוחים שכל מה שהוא חותם עליו, הוא אכן בטוח, חזק ויציב. ישנם כאמור לא מעט משרדי תכנון קונסטרוקציה בהם תוכלו למצוא קונסטרוקטורים נהדרים, כולם מורשים וכולם מוסמכים לבצע את העבודה. הדרך הטובה ביותר למצוא את הטובים ביותר היא להשיג חוות דעת מקצועית מגורם מקצועי, שעובד עם קונסטרוקטורים ביום יום. כך למשל, אם אתם מכירים קבלן בניין, קבלן שלד, אדריכל, מעצב פנים או אפילו גורם כלשהו ברשות המקומית, שעובדים עם קונסטרוקטורים במסגרת תפקידם, אנשים אלה יכולים לתת לכם את חוות הדעת המהימנה ביותר, עליה תוכלו להסתמך בבחירת הקונסטרוקטור שלכם, ובתנאי כמובן, שאתם סומכים על נותן חוות הדעת עצמו. לחילופין, פשוט חפשו משרדי תכנון קונסטרוקציה באינטרנט ותוכלו להגיע לכל המשרדים המתאימים באזור מגוריכם. 

משרדי תכנון קונסטרוקציהחשיבותם של משרדי תכנון קונסטרוקציה

כאשר תהיו עסוקים בשלבים המוקדמים והראשוניים ביותר של פרויקט בניה, ויהיה זה בית פרטי, משרד, מפעל או כל מבנה אחר, תצטרכו להתייעץ לצד משרד האדריכלים, גם עם משרדי תכנון קונסטרוקציה. למה בעצם נדרשת מעורבותם של משרדי תכנון קונסטרוקציה? ומדוע אי אפשר להסתפק בתכנון האדריכלי?

כאשר נבנה בית, עסק, מחסן או כל מבנה אחר, יהיו חשובים עבורנו כמה נושאים מהותיים. נרצה כמובן שהמבנה יהיה יפה ומסוגנן, אולי אפילו מקורי ומרשים, יהיה בנוי בצורה איכותית עם החומרים המודרניים והמתקדמים ביותר וכמובן שיהיה פרקטי ויענה על כל הצרכים שלנו ממנו. אבל יש גם את הצד הנוגע ליציבות והבטיחות של המבנה. זה שבו עוסקים בחוזק שלו וביכולתו בעצם לעמוד לאורך שנים בבטחה. כאן נכנסים לתמונה משרדי תכנון קונסטרוקציה.

בטחון לפני הכל

בואו נודה על האמת. יופי הוא דבר חשוב אבל הבסיס היה ותמיד יישאר הבטחון. ביחוד כשמדובר במשפחה שלנו, אם זה בית פרטי או בעובדים שלנו או במי שאמור לשהות בצל המבנה שאותו אנו רוצים להקים. ככזה, יש לשים לב לנושא הבטחון עוד בשלב המוקדם ביותר של הבניה. הסיבה היא, שאם נתחיל כבר ליצור משהו ורק אז נגלה את הטעות או הליקוי הבטיחותי, המשך הבניה יתבסס על הטעות, שנקווה שלא תתפח לממדים קריטיים אבל גם בלי טרגדיות, תעלה לנו בבזבוז כסף רב לצורך תיקון הליקויים.

זו אגב הסיבה, כי משרדי תכנון קונסטרוקציה, נקראים אל הדגל כבר בתחילת המחשבות על הבניה. למעשה יחד עם האדריכל. ככלל, עבודתם של האדריכלים והקונסטרוקטורים היא משלימה. האדריכל אמון על נראות וצורת הבית, הוויזואליה והחללים השונים על פי השימוש העתידי שלהם ואילו הקונסטרוקטורים נדרשים לקחת את התוכניות הראשוניות ולתרגם אותם לבניה נכונה של הבית בפועל על ידי מציאת התכנון והביצוע הנכונים עם החומרים הנכונים, שיביאו לכך שהבית יהיה לא רק יפה אלא גם יציב ובטוח.

כל מבנה וכל סוג בניה

משרדי תכנון קונסטרוקציה הם פונקציה שאסור לוותר עליה בכל סוג של מבנה. בין אם מדובר בבניין מורכב מאוד בתכנון האדריכלי שלו, בניין רב קומות ואפילו בבית פרטי פשוט נדרש תכנון קונסטרוקטור. כמובן שגם מבנים ציבוריים, משרדים, מחסנים, מפעלים ואפילו דרכי תחבורה וגשרים – חייבים לפעול על פי הוראות הקונסטרוקטור. 

למען האמת, ישנה טעות נפוצה לפיה נדרש ייעוץ ותכנון של קונסטרוקטור רק כאשר מדובר במבנה חדש לחלוטין. בפועל, חשוב לזכור כי הדבר נדרש גם בעת שיפוץ או שדרוג כלשהו במידה וישנה התערבות בשלד המבנה או ביצוע שינוי מהותי בו, למשל כמו בסגירת מרפסות, הוספת חדרים, הוספת ממ"ד וכד'. אפילו במשהו שנראה עבורנו כפעוט כמו הוספת פרגולה, נדרש לכך. רק חשבו, שננסה לתלות פרגולה כבדה על קיר שאינו יציב ואינו מסוגל לשאת את משקלה. התוצאה יכולה להיות הרת אסון.

מבנה משרדי תכנון קונסטרוקציה

משרדי תכנון קונסטרוקציה מתהדרים במהנדסי קונסטרוקציה מומחים אשר סימו את הכשרתם בתחום. אלו לימודים ארוכים וקשים, מעצם העובדה כי על כתפי המסיימים אותם מונחת אחריות כבדה מאוד. לא נרצה לתת למישהו שלא סיים את לימודיו בתחום או שאינו מנוסה דיו, לשחק עם החיים שלנו ושל היקרים לנו.

חשוב לזכור ולוודא בעת התקשרות עימם, כי משרדי תכנון קונסטרוקציה חייבים להיות בעלי רישיון בתוקף לעסוק בתחום וכי בנוסף, גם כל העובדים שלהם מאושרים לכך ואישורם עודנו תקף.  כדאי לשים לב כי מי שמחזיק בתעודת קונסטרוקטור לא בהכרח יכול לתכנן כל בית ובנין. ישנם דרגות לכך וחלק מן הקונסטרוקטורים מוגבלים בתכנון פרויקטים בהיקפים מסויימים. רק עליכם לוודא כי הפרויקט שלכם תואם את מידות הקונסטרוקטור הספציפי וכי הוא מתמחה או רשאי לעסוק בו.

ובכלל, תמיד כדאי לבחור משרדים מקצועיים ומנוסים. אלו לרוב יהיו עם מגוון רחב של קונסטרוקטורים כאלו שיוכלו לענות לכל בקשה שלכם ולתת מענה נכון לכל תת נושא והכל בזמינות ושרירותיות מרביים. לא תמיד כדאי לבחור בקונסטרוקטור שמביא עימו האדריכל "מהבית". לעיתים, יהיה על הקונסטרוקטור להתעמת עם האדריכל כאשר לכל אחד מהם ראיה אחרת ובמקרה זה עדיף קונסטרוקטור אובייקטיבי ככל האפשר. לעיתים קונסטרוקטור טוב יכול לחסוך לכם כסף רב ולעיתים כתוצאה מליקוי שהוא יעלה עליו תצטרכו להוציא עוד כסף. אבל תמיד תזכרו: הבטחון שלכם שווה זהב.

מידע מקצועי לשימושכם
קונסטרוקטור בחריש

  המונח קונסטרוקטור אולי קצת נשמע לכם מוזר אבל אם כבר בעבר עברתם שיפוץ ביתי או רכשתם מבנה חדש בוודאי כבר יצא לכם לפגוש במונח

קונסטרוקטור בעומר

  המונח קונסטרוקטור אולי קצת נשמע לכם מוזר אבל אם כבר בעבר עברתם שיפוץ ביתי או רכשתם מבנה חדש בוודאי כבר יצא לכם לפגוש במונח

קונסטרוקטור בתל-אביב

  המונח קונסטרוקטור אולי קצת נשמע לכם מוזר אבל אם כבר בעבר עברתם שיפוץ ביתי או רכשתם מבנה חדש בוודאי כבר יצא לכם לפגוש במונח

קונסטרוקטור מומלץ בחריש

גרים בחריש ורוצים לעשות שינוי בבית? חושבים על דירה בחריש ? בשביל להתחיל בפרויקט עליכם ליצור קשר עם קונסטרוקטור מומלץ אשר יכול לעבור אתכם את

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!