קונסטרוקטור מחיר

ייעוץ הנדסה ושירותי קונסטרוקטור מומחה במחירים ללא תחרות!

תוכן עניינים:

קונסטרוקטור מחירקונסטרוקטור הינו מהנדס בניין שעבר הכשרה מקצועית בתחום הנדסת מבנים, כך שתחומי אחריותו כוללים ביצוע תכנוני של מבנים חזקים, עמידים ובטיחותיים. במקרה של בניית בית חדש, יש צורך בקבלת אישור של קונסטרוקטור עבור התוכנית האדריכלית, כדי להבטיח כי המבנה שעתיד להיבנות יהיה יציב ובטיחותי לדיירים בו. נוסף לצורך זה, באחריותו של הקונסטרוקטור לפקח ולהעניק אישורים בכל הקשור לשינויים קונסטרוקטיביים המתבצעים במבנים המשמשים לצרכי מגורים, עסקים, מסחר, פנאי וכו'. 

קונסטרוקטור מחיר ועלויות כוללות של העבודה

כיוון שמדובר על בעל מקצוע בעל חשיבות גבוהה בכל הקשור לתהליכים בתחום הבנייה, כדאי להבין כמה יעלו שירותיו של קונסטרוקטור מקצועי. יש לקחת בחשבון כי כאשר מדברים על קונסטרוקטור מחיר קשה עד בלתי אפשרי להציב תמחור אחיד, כיוון ששירותיו של הקונסטרוקטור הינם מגוונים ועשויים לכלול ייעוץ קצר וחד פעמי עד ייעוץ וליווי מתמשך עבור פרויקט גדול ממדים. 

אם כך מהו טווח המחירים של קונסטרוקטורים, אילו עלויות כלולות במחיר העבודה ומתי יש להיעזר בשירותיו של בעל מקצוע בתחום? נרחיב על כל אלו במאמר הנוכחי.

מתי צריך לפנות לקונסטרוקטור?

כאמור, קונסטרוקטור מתמחה בתכנון ההקמה של שלד מבנה עמיד, יציב ובטיחותי ולכן יש להיעזר בשירותיו של בעל מקצוע זה כאשר עולה הצורך בתכנון ובנייה של בית חדש, מבנה המשמש לצרכי מגורים/עסקים, וכן כאשר נדרש לבצע שינוי קונסטרוקטיבי במבנה קיים. לרוב כשיש צורך לתכנן ולבנות בית או מבנה חדש, האדריכל הוא בעל המקצוע הראשון אליו יש לפנות – אך יחד עם התכנון האדריכלי של המבנה קיימת חשיבות מהותית לבטיחותו, עניין שניתן לבדוק ולתכנן רק עם קונסטרוקטור מקצועי.

עלות שירותיו של קונסטרוקטור לבניית בית חדש

במקרה של בניית בית חדש, מדובר על תהליך ארוך ומורכב הדורש את ייעוצו ופיקוחו של הקונסטרוקטור לכל אורך הפרויקט. משום כך גובה קונסטרוקטור מחיר עבור כל תהליך הליווי, ייעוץ ופיקוח שעליו לבצע מרחוק ובזמן עבודות הבנייה המתבצעות בפועל באתר הבנייה. 

ניתן לומר כי העלות הכוללת של התהליך מתחילה ממחיר של 10,000 ₪ ועשויה להגיע עד 30,000 ₪ לא כולל מע"מ, כאשר עלות זו מושפעת מכמה פרמטרים כמו גודל הבית, מספר המפלסים שיש בבית, תוספות הבנייה שיכללו בכל שטח המבנה וכו'.

עשוי לעניין אתכם: אישור קונסטרוקטור לפרגולה מחיר.

מחיר קונסטרוקטור לפני עבודת שיפוץ 

גם במקרה של שיפוץ בית או מבנה אחר הכולל שבירה של עמודי בטון וקירות, יש צורך לקבל את אישורו של הקונסטרוקטור לכך לפני ביצוע עבודת השיפוץ. תפקידו של הקונסטרוקטור לוודא כי תהליך השיפוץ הנדרש עומד בתקני הבטיחות של המבנה, וכי כל שינוי שיתבצע בו לא יפגע בחוזק ובעמידות הקונסטרוקטיבית שלו. במידה ואותו שיפוץ אכן עשוי לפגוע בבטיחות המבנה, הקונסטרוקטור יתכנן את חיזוקי הבנייה הדרושים כדי לשמור על יציבותו.

עבור עבודה זו גובה קונסטרוקטור מחיר של ייעוץ מקצועי שנע בין 1,200-1,800 ₪, כאשר במקרה של תכנון והוספת חיזוקים קונסטרוקטיביים העלות תהיה גבוהה יותר ב-1,000-3,000 ₪ בהתאם לעבודה שבוצעה על ידו. 

בנוסף, ראו גם: משרדי תכנון קונסטרוקציה.

קונסטרוקטור לתוספות בנייה – מה החשיבות בכך וכמה זה עולה?

תוספות בנייה הינן תוספות המיושמות על גבי מבנים קיימים, כך שנחסך הצורך בהריסה של מבנה קיים לצורך הוספת חלל בודד או חללים ואלמנטים אחרים במבנה. כיוון שהתהליך כרוך בשינוי קונסטרוקטיבי של המבנה הקיים, יש צורך לקבל את חוות דעתו ואישורו של קונסטרוקטור מקצועי לביצוע תוספת הבנייה. עבור עבודת ייעוץ ייקח קונסטרוקטור מחיר שנע בין 1,200-2,000 ₪, ואילו עבור תכנון מבני של תוספת הבנייה ייגבה הקונסטרוקטור עלות גבוהה יותר שעשויה להגיע עד 20,000 ₪, זאת בהתאם לסוג התוספת הדרושה, שטח המבנה הקיים, מורכבות העבודה ועוד פרמטרים נוספים.

ראו גם: אישור קונסטרוקטור, תכנית קונסטרוקציה:כל מה שצריך לדעת + מה חשוב לבדוק.

מחיר קונסטרוקטור

תפקידו של הקונסטרוקטור הינו התפקיד האחראי ביותר מבין כל בעלי המקצוע אשר יקחו חלק בבניית או שיפוץ המבנה שלכם. קונסטרוקטור הוא מהנדס בניין ורצוי שיהיה בעל ניסיון של לפחות 3 שנים. כאשר אתם בוחרים את בעל המקצוע יש מספר שיקולים שיש לקחת בחשבון כמו תחום ההתמחות שלו, מקצועיות וכמובן רישיון בתוקף ובתחום ההתמחות של הפרויקט שלכם.

מחיר קונסטרוקטור – לבניית בית חדש

חסכתם וחסכתם וסוף סוף הגעתם ליעד שלכם, אתם בונים בית חדש! אם חסכתם כל כך הרבה חשוב שתעשו את הבחירות הנכונות כדי להבטיח את שהתוצאה הסופית תהיה מדויקת ועמידה. כמעט תמיד אנו שומעים על מבנים אשר לאט לאט צצים עוד ועוד לקויות אשר גורמות לאותו בעל נכס להוציא עוד כספים עבור תיקונים. את כל זה אפשר למנוע ברגע בו תעשו בחירה נכונה של בעל מקצוע. העבודה של הקונסטרוקטור מתחילה עוד לפני שאתם מדמיינים. תחילה על בעל המקצוע להגיע ולבחון את הקרקע, לראות האם רלוונטי בכלל להקים שם מבנה זאת בהתאם לתנאים פיזיקליים שונים ושיקולים של בעל המקצוע. לאחר מכן יגיע שלב תכנון המבנה אשר מסתנכרן עם כל בעלי המקצוע שלוקחים חלק בבנייה. תפקידו של קונסטרוקטור הוא לפקח על כל הבנייה, לבחון אותה ולאשר תוכניות בנייה של בעלי מקצוע אחרים, אותו קונסטרוקטור מלווה אתכם מתחילת הפרויקט ועד לסופו. המחיר משתנה בהתאם לסדר גודל הפרויקט, בדרך כלל זה לפי אחוזים או מחיר כולל שנקבע מראש.

מחיר קונסטרוקטור – לצורך שינוי בבית

חושבים לעשות שינוי בבית? כל שינוי אשר מצריך ממכם לשבור קיר, להוסיף אלמנט נוסף כמו בריכה או פרגולה חייב לעבור דרך קונסטרוקטור ולעיתים תהיו חייבים גם בהיתר בנייה. לצורך בירור חשוב קודם כל להתייעץ טלפונית עם בעל מקצוע (קונסטרוקטור) והוא יכוון אתכם להמשך התהליך. המחיר מתחלק לשניים, המחיר הראשון הוא הייעוץ של בעל המקצוע אשר עולה בסביבות ה-1,000 ש"ח ועד 3,000 ש"ח, תלוי בנסיבות. החלק השני של המחיר מתבסס על סוג העבודה, בניית תוכנית עבודה, ציוד, חומרי גלם ועוד… אם תמשיכו לעבוד עם אותו בעל מקצוע מחיר הייעוץ יתקזז עם מחיר העבודה.

מחיר קונסטרוקטור – ליקוי בנייה

במקרה ויש לקויות בבנייה ייתכן ויש לבדוק את העניין לשורש, במיוחד אם הלקויות חוזרות על עצמן כל פעם לאחר התיקון. כל פעם שאתם שמים לב שמשהו לא בסדר במבנה שלכם יש להתייעץ עם קונסטרוקטור אשר יבחן את הלקויות בהתאם לתוכנית הבנייה ובעזרת הכלים שיש לו. במקרה בו אתם עדיין תחת אחריות בנייה תפקידו של הקונסטרוקטור הוא להעניק לכם חוות דעת משפטית אותה תוכלו להגיש לקבלן. כמו כן, יוכל אותו בעל מקצוע להקים תוכנית בנייה חדשה אשר תפתור את הלקויות. המחיר משתנה בהתאם לליקוי הבנייה והאם יש צורך בשיפוצים נוספים.

מחיר קונסטרוקטור עבור רישוי עסק

כל בית עסק אשר מתנהל במבנה ישן או סוג עסק אשר מקבל קהל חייב להחזיק באישור בטיחות מבנה. כמו כן, האישור צריך להיות בהתאם לרשות המקומית ובהתאם לתוספות בנייה במקרה ויש. יש לציין כי כל רשות מקומית מחזיקה בקריטריונים שונים עבור דרישות בטיחות ויש להתנהל בהתאם אליהן. תפקידו של קונסטרוקטור הוא לבחון את המקום, לוודא האם קיימות לקויות אשר עלולות לגרום לסכנה ובמקרה ויש על בעל המקום לפעול בהתאם. עלות הייעוץ נעה בין 1,000 ש"ח ועד 3,000 ש"ח בהתאם לסוג העסק, גודלו, גיל המבנה ועוד…

מחיר קונסטרוקטור ושירותיו השונים

אין זה משנה מה אנחנו בונים: גורד שחקים, בנין רב קומות, האנגר עצום, בית פרטי, מתחם משרדים, מפעל או גם סתם ממ"ד או מרפסת,  אנו נדרש לליווי, יעוץ ופיקוח של קונסטרוקטור עוד מראשית הפרויקט.  נתמקד לרגע בבניה שנוגעת יותר לנו, האזרחים מן השורה: בנית בית פרטי או הוספה ושדרוג בית קיים. 

גם במקרה שכזה, על הקונסטרוקטור להיות מעורב מלכתחילה. במקביל ובצורה משלימה לעבודת האדריכל שעה שזה מתכנן את הבית והקונסטרוקטור אחראי על יציבותו ובטיחותו של העתיד להיבנות. גם אם הבית כבר קיים ואנו מבצעים  שיפוצים בבית קיים, או עומלים על תוספת בניה ישירה לבית או רק תוספות חיצוניות למבנה, חובה לערב קונסטרוקטור. כן, גם כאשר נרצה רק להסיר עמודים מחלל הבית, להזיז או לפרוץ קיר, להוסיף חלק שיעמיס על שלד הבית- למשל סגירת מרפסת או הוספת פרגולה. כל עוד יש חשש שבשל העבודות יציבותו של הבית תתערער, עבודת הקונסטרקטור היא קריטית. לכל עבודה יש מחיר קונסטרוקטור משלה. מהמורכבת ביותר ועד הפשוטה ביותר. 

מחיר קונסטרוקטור שלא במסגרת בניה חדשה

לעיתים נדרש לקבל אישור של קונסטרוקטור גם כאשר איננו בונים בפועל.  לדוגמא, כאשר נרצה לבדוק האם ישנם ליקויי בניה והאם הבית נבנה על פי התוכניות – בדיקה שמתרחשת בעת רכישה או מכירת נכס. לעיתים, יתרחש אצלנו נזק בבית. למשל פיצוץ ונזילה רציניים או גילוי של סדק שנפער. בצדק, אנו חוששים שמא יש לכך השפעה על חוזק ויציבות המבנה ומי שייתן לנו תשובה לשאלה זו, ולעיתים גם פתרונות הנדסיים הוא הקונסטרוקטור. 

אישור ופיקוח של קונסטרוקטור יהיו יעילים עבורנו גם כאשר אנחנו מעוניינים לבדוק את איכות הבניה של הקבלן, האם הוא עמד בהבטחותיו, בנה כיאות והשתמש בחומרים הכי טובים- כפי שסוכם. במקרה זה, הקונסטרוקטור מהווה מעין מפקח המגיע לאתר הבניה ובודק לעומק את עבודת הקבלן. יש לכך משמעות גם בעת מהלך הבניה עצמה אבל גם בעת גמר החשבון בעת מסירת הבית ואפילו שנים לאחר מכן, במידה ותגיעו מסיבה כזו או אחרת לדיון משפטי. ברוב המקרים הללו, מחיר קונסטרוקטור יהיה נמוך יותר מליווי של קונסטרוקטור באופן מלא לאורך כל תקופת הבית.

מההתחלה עד הסוף

רגע, למה צריכים בכלל ליווי של קונסטרוקטור מההתחלה ועד הסוף של תהליך הבניה ומדוע לשלם מחיר קונסטרוקטור על פעולות רבות כל כך. אז ראשית נרגיע: מחיר קונסטרוקטור שיהיה כחלק מליווי כולל, יכול להיות נמוך ביחס לערכו מאשר מחיר שישולם על כמה פעולות בודדות, באופן יחסי כמובן. שנית, מחיר קונסטרוקטור במקרה זה, הוא הדבר הכי פחות בעל חשיבות שעליכם לראות נגד עיניכם. תפקידו של הקונסטורקטור הוא לדאוג שהבית שלכם יבנה בצורה יציבה ושאתם ובני ביתכם היקרים לכם, תוכלו לשהות בו בבטחה. ולבטחון אישי- אין מחיר.

ועוד לא דיברנו על הממד הכספי. בית שנבנה בראשיתו לא נכון, לא רק מסכן את שלומכם אלא הוא מהווה בסיס עליו נבנה כל הבית. קונסטרקטור עוסק רבות בפיקוח בשלב היסודות ובנית השלד. במידה ומשהו מהם נבנה שלא כשורה, שאר בניית הבית תסתמך על אותו הליקוי. כאשר הוא יתגלה כבר יהיה מאוחר מידי או גרוע מכך, תצטרכו להרוס הכל ולבנות מחדש. זו הוצאה כספית כבדה, שלידה מחיר קונסטרקטור רגיל – נראה כמו משחק ילדים.

מחיר קונסטרוקטור

אין באמת מחיר אחיד לעבודת קונסטרוקטור. מכיוון שזהו מקצוע עם הרבה אחריות, ככל שהקונסטרקטור הוא יותר מקצועי ובעל ניסיון – השכר שהוא ידרוש יהיה גבוה יותר, בדיוק כמו למשל עורכי דין ורופאים. לעיתים, המחיר הוא תוצאה של רמת המורכבות של הפרויקט, הזמן שהוא דורש, רמת האחריות המוטלת על כפתי הקונסטרוקטור וכפי שציינו – האם העבודה היא חד פעמית או שמדובר בליווי של כל התהליך. 

הטווח של מחיר קונסטרוקטור בעת בנית בית פרטי וליווי מראשית הפרויקט ועד סופו ינוע בין 10 אלף ₪ ל- 30000 ₪, כאשר התנודיות במחיר תלויה במבנה הבית (יש מרתף? יש מפלסים?) וגודלו. במקרה של שיפוץ הבית בו היעוץ נקודתי יותר (האם ניתן להסיר עמוד או לפרוץ קיר) ואפילו חד פעמי, המחיר ינוע סביב 1500 ₪ ובמידה והקונסטרוקטור יצטרך גם לתכנן את הפתרונות ההנדסיים לבעיה – הסכום יכול להכפיל את עצמו. 

במידה ונזמין קונסטרוקטור לבחינת תוספות בניה וקבלת אישור לגביהם (למשל תליית פרגולה ובדיקת יכולת הקיר לשאת אותה), אישור ויעוץ יתחילו ב-1000 ₪. כאשר מדובר בתוספת משמעותית ומורכבת, מחיר קונסטרוקטור יעלה באופן הדרגתי. 

בואו נשים את הדברים כבר עכשיו על השולחן – ישנן פעולות בנייה שפשוט לא תוכלו לבצע ללא קבלת אישור קונסטרוקטור ואין לאן לברוח מהאמת הפשוטה הזאת. במילים אחרות, ישנן פעולות בנייה שתצטרכו לאשר על ידי מהנדס קונסטרוקטור ולא משנה כמה עולה האישור הזה. אז זה לא אומר שאתם לא רוצים או צריכים לבצע השוואת מחירים לפני שאתם בוחרים את איש המקצוע שלכם, אבל זה בהחלט אומר שבסך השיקולים שלכם אתם צריכים לקחת בחשבון מראש גם את השיקול של מחיר קונסטרוקטור. בשורות הבאות תוכלו ללמוד מתי זה נדרש וגם כמה זה יכול לעלות לכם.

מתי נדרש קונסטרוקטור?

ובכן, מהנדס קונסטרוקטור הוא מהנדס בניין מוסמך ומורשה, בעל התמחות ספציפית בשלד מבנה/ קונסטרוקציה. זהו המהנדס שאתם קוראים לו כאשר אתם רוצים לשבור קיר בבית או בעסק. זהו המהנדס שאתם קוראים לו כשאתם רוצים להוסיף מרפסת או כאשר אתם נדרשים על ידי הרשויות לבצע פעולות שיקום וחיזוק מבנה. הקונסטרוקטור הוא האוטוריטה המקצועית בכל מה שקשור לשלד המבנה ובכל מה שקשור לפעולות בנייה שמשפיעות על השלד, במישרין או בעקיפין. בכל מקרה, אתם לא צריכים ללמוד כעת את כל החוק שיספר לכם האם אתם צריכים קונסטרוקטור ומהו מחיר קונסטרוקטור. בכל מקרה, כל פעולת בנייה שאתם מבצעים, חייבת לעבור דרך הוועדה המקומית לתכנון ובנייה לצורך קבלת היתר בנייה והוועדה היא זו שתפנה את תשומת לבכם לכך שיהיה עליכם להשיג אישור קונסטרוקטור אם אתם רוצים לקבל את ההיתר.

כמה עולה קונסטרוקטור?

ככלל, מחיר קונסטרוקטור הוא ביטוי קצת מטעה, שכן מדובר באיש מקצוע שמציע תפריט שלם של שירותים ולכל שירות כזה יש מחיר משלו. כך למשל, חוות דעת מקצועית של קונסטרוקטור לפני שבירת קיר תמך בבית או בעסק, תעלה לכם בסביבות 1,500 שקלים. אם נקבע כי אתם יכולים לשבור את הקיר, אבל לשם כך יהיה עליכם להוסיף חיזוקים אלטרנטיביים, יגבה מכם הקונסטרוקטור בין 1,000 עד 3,000 שקלים נוספים עבור תכנון החיזוקים. בפרויקטים בהם אתם זקוקים לליווי של קונסטרוקטור, כמו למשל ייעוץ לתוספת בנייה או תכנון תוספת בנייה, המחירים יכולים לנוע בין כ-1,500 שקלים לייעוץ ועד 5,000 לתכנון.

מחיר קונסטרוקטור לבניית בית זה כבר סיפור אחר לגמרי וגם סכומים אחרים לגמרי. מחיר קונסטרוקטור בבניית בית תלוי בעיקר בשטח הבית הנבנה. עבור בתים בשטח של עד 120 מ"ר, המחיר צפוי לנוע בטווח שבין 10,000 ועד 15,000 שקלים. עבור בתים של 350 מ"ר, המחיר יכול לקפוץ גם עד 30,000 מ"ר.

האם מדובר במחירים מחייבים?

התשובה היא לחלוטין לא. שוק הקונסטרוקטורים הוא שוק חופשי לחלוטין ולכל בעל מקצוע יש את הזכות לקבוע את המחיר שלו. יחד עם זאת, מדובר בשוק מאוד תחרותי, כך שאתם בהחלט יכולים לסמוך על התחרות כיד הנעלמה שמבטיחה לכם מחיר הוגן. ובכל זאת, כאשר אתם בוחרים קונסטרוקטור, אתם בהחלט רוצים לקבל הצעת מחיר מכמה קונסטרוקטורים לפני שאתם מתחייבים לאחד. כל שאתם צריכים לעשות הוא לפנות לקוסנטרוקטורים שונים, להציג להם את הפעולה שעבורה אתם צריכים את השירות שלהם ולבקש הצעת מחיר קונסטרוקטור למקרה הספציפי שלכם.

כשיש לכם את כל ההצעות ביד, אתם יכולים לעשות שלושה דברים: א' לבחור בהצעה הזולה ביותר כי כולם רוצים לצאת בזול, ב' לבחור בהצעה היקרה ביותר כי מי שיותר יקר הוא לכאורה גם יותר טוב או ג', להקדים ולקבל חוות דעת מקצועיות על הקונסטרוקטורים שאתם פונים אליהם מלכתחילה. במילים אחרות, לפני שאתם פונים לקונסטרוקטור לקבלת הצעת מחיר, אתם רוצים לנסות ולקבל המלצות פרטיות ורצוי חוות דעת מקצועיות מקבלנים, מהנדסים ואנשי מקצוע שונים בענף הבניין, שעובדים יום יום עם מהנדסים קונסטרוקטורים ויכולים להמליץ לכם בקלות רבה מאוד על קונסטרוקטור מקצועי מתאים. או אז, כשיש בידיכם שמות של מספר קונסטרוקטורים כאלה, תוכלו לבקש הצעת מחיר קונסטרוקטור מכל אחד מהם ולהיות בטוחים שאתם יכולים לעשות כל בחירה שהיא, ועדיין לקבל שירות מקצועי.

מהו היקף השירות הנדרש לכם?

ובכן, הדברים לא יכולים להיות ברורים יותר: אם אתם בונים בית חדש, אתם צריכים שירות מלא, הכולל בתוכו גם ייעוץ, גם תכנון וגם פיקוח על שלבי מפתח בבניית השלד. אם אתם רוצים, לעומת זאת, לשבור קיר, אתם לא צריכים יותר מאשר חוות דעת רשמית של קונסטרוקטור ולכל היותר, תכנון של חיזוקים במידה ואלו אכן נדרשים. השאלה היא האם אתם בכלל זקוקים לאישור קונסטרוקטור ואת זה תצטרכו לברר מול אנשי התכנון או הביצוע איתם אתם עובדים. ככלל, מומלץ תמיד לקבל אישור קונסטרוקטור לכל פעולת בנייה משמעותית שאתם עושים, אפילו להקמת פרגולה כבדה וזאת כמובן, מבלי לגרוע מכך שכל פעולה שמשפיעה על שלד המבנה, בין במישרין ובין בעקיפין, מחייבת אישור קונסטרוקטור ללא קשר להעדפות שלכם, לא לגבי הצורך בשירות ולא לגבי מחיר קונסטרוקטור.

מהנדס קונסטרוקטור מחירמהנדס קונסטרוקטור מחיר וחשיבות

קונסטורוקטור הוא אחד מן הפונקציות החשובות ביותר בעולם הבניה. הסיבה לכך היא שהוא הדמות האמונה על הבטיחות ולפיכך גם על שמירת הבטחון של יושבי הבית. הקונסטרוקטור הוא זה הצריך לדאוג שהמבנה שנשהה בו יהיה חזק מספיק, יציב לחלוטין, חף מטעויות בשלבי הבניה השונים ונבנה על פי כל הכללים ועם כל החומרים הנדרשים בכמויות הנכונות. 

זו גם הסיבה, שאומנם לעבודת מהנדס קונסטרוקטור מחיר נוסף שיש לשלם אך היא חשובה וקריטית מאין כמותה, כך שעלינו לדאוג ולהשקיע, כדי שהיא תתבצע על הצד הטוב ביותר. אבל מהי בעצם עבודת מהנדס קונסטרוקטור מחיר וסוגי הבדיקות השונות? האם יש מחירים שונים והאם עלינו לתור אחרי מהנדס קונסטרוקטור מחיר גבוה או דווקא זול? מענה לשאלות אלו ונוספות בשורות הבאות.

קונסטרוקטור לכל

כולנו זקוקים לעבודת קונסטרוקטור. יש שחושבים כי הוא נדרש רק בבניית גורדי שחקים התלויים בקונסטרוקציות פלדה אימתניות או במנהרות ומבנים מורכבים מאוד. אבל האמת היא שעבודתו של הקונסטרוקטור נדרשת גם במקרים פשוטים יותר כמו בניית בית פרטי ואפילו בנית תוספת קטנה לבית. לכל מהנדס קונסטרוקטור מחיר שהוא קובע שמבטא את מעמדו ומקצועיותו ולמען האמת, זה לא בהכרח המקום לחסוך.

כמו שהינו משלמים הרבה כסף על רופא שהוא גם רופא מומחה, במקרה של מחלה, כך נכון להשקיע כסף במי שעבודתו תשליך על הבטחון והיציבות של הבית שלנו ולבחור במישהו מנוסה ומקצועי. זה לא אומר שנשלם עבור עבודת מהנדס קונסטרוקטור מחיר מופרז אבל זה כן אומר, להתעלם ולזנוח כל מיני פיתויים, המכריזים על עשיית העבודה במחירים זולים עד כדי גיחוך. בשלב כלשהו, מחיר זול יעלה לך הרבה יותר יקר בהמשך.

מהנדס קונסטרוקטור מחיר לכל סוג עבודה

לקונסטרוקטור ישנם מספר בדיקות שהוא יכול לממש ולבחון. עבודתו יכולה להיות מקיפה לאורך כל ימי הבית והיא תכלול כמה ביקורים והיא יכוה להיות בדיקת קונסטרוקציה עבור משהו פשוט יחסית. הנה כמה דוגמאות. בעת בנית בית חדש, הקונסטרקטור יהיה זה שאמון על התכנון ההנדסי של הבית לצד התכנון הפרקטי והעיצובי מאת האדריכל. בעוד האדריכל מתכנן את הבית מבחינת יופי, שימושיות או רמות עיצוביות, הרי שהקונסטרוקטור יבדוק או יפקח על הפן ההנדי של הבניה. הוא יבדוק שלשל דברים, החל מתוספות חיזוק שיש לתת, מה נדרש כדי להעמיד בית חזק ויציב, האם המבנה יכול לעמוד בעומסים שונים, בדיקת יציקות הבטון והשלד ועוד.

 במקרה של בני בית חדש, הקונסטרוקטור לא מופיע רק פעם אחת אלא לרוב מלווה את הפרויקט בפיקוח ובדיקה לאורך כל חייו, עד שהבי קם ונשלם עם כל האישורים. למעשה, בניה לא נכונה או טעות בראשית הבניה, יכולים לגרום אחריהם שרשרת של טעויות שרק תגדיל את הסכנה. לכן על הקונסטרוקטור להיות עם חושים חדים ולבדוק את הפרויקט מתחילתו ועד סופו.

עבודות קטנות

כפי שאמרנו, גם עבודות ופשוטות יותר ידרשו למען ביטחוננו עבודת קונסטרוקטור. באופן טבעי, במקרים אלו יהיה עבור מהנדס קונסטרוקציה מחיר נוח יותר ובאופן טבעי גם יידרש פחות זמן והשקעה. כאלו הם למשל שינויים בקירות המבנים (החיצוניים), כמו פריצת חלון או הגדלת יציאה וכד'. אפילו תוספת בניה קטנה כמו הוספת מרפסת, הוספת חדר והתקנת פרגולה תדרוש בדיקת קונסטרוקטור, זאת משום שכל הוספה או שינוי יכולים להקצין את העומסים על המבנה ולגרום לערעור יציבותו או קריסתו. בסופו של דבר, אנו נדרש לאישור קונסטרוקטור סופי, כדי לקבל היתרי בניה ולעיתים נדרש לאישור קונסטרוקטור הוודא כי אין ליקויי בניה.

חישוב מהנדס קונסטרוקציה מחיר

בדומה לתחומים אחרים בעולם הבניה, גם מחרי עבודת הקונסטרוקטור, תלוי בסוג העבודה שהוא מבצע, רמת וחשיבות הבדיקות והאישורים שהוא צריך להפיק, הזמן בו ילווה הקונסטרוקטור את הפרויקט וכמה פעמים הוא יידרש לבדיקות והאם נדרש התערבותו הפעילה (מעבר לבדיקה) וביצוע פעילות של תכנון הנדסי חדש. כמובן שגם למרוכבות הפרויקט והסיכונים והאתגרים הכלולים בתוכו יש השפעה על המחיר.

בגדול, בדיקה או תכנון פשוטים מאוד ינועו החל מ-1000 ₪ (למשל אישור לפרגולה), בדיקות מורכבות יותר, כמו בעת בניית בית פרטי, יתחילו בכ-7000 ₪ ויכולים להאמיר עד לכ-20000 ₪, במידה והליווי הוא צמוד לכל אורך חיי הפרויקט. 

מהנדס קונסטרוקטור מחיר

מהרגע הראשון שהתיישבתם על תכנון הבית החדש שלכם או שיפוץ הבית הקיים שלכם, אתם שומעים מכולם שצריך להשיג מהנדס קונסטרוקטור שיאשר את המהלך. אבל מהו מהנדס קונסטרוקטור? האם אישור בנייה לא יכול להינתן על ידי מהנדס בניין רגיל? האם חובה לקבל את האישור ממהנדס קונסטרוקטור? ומה זה אומר על המחיר? את התשובות על שאלות אלה ועוד, תוכלו למצוא ממש כאן בשורות הבאות.

מהו מהנדס קונסטרוקטור ומהו תפקידו?

לאחר שתבינו את חשיבותו ותפקידו של מהנדס קונסטרוקטור מחיר יישמע לכם פתאום כמו שיקול קטנוני ואתם לא לגמרי תטעו עם זה. מהנדס קונסטרוקטור הוא מהנדס בניין מוסמך ומורשה בעל התמחות ספציפית בשלד המבנה (קונסטרוקציה). תפקידו של הקונסטרוקטור הוא לבחון את ההשפעות של כל מהלך בנייה על שלד המבנה, לוודא כי מהלך הבנייה עולה בקנה אחד עם העקרונות ההנדסיים המחייבים ובהתאם לכך לאשר או לא לאשר את המהלך. זה המקום לומר, שבהיעדר אישור קונסטרוקטור, לא תוכלו לבצע אף מהלך בנייה בעל השפעה כלשהי על שלד המבנה. אישור קונסטרוקטור הוא לא עניין שנתון לבחירתכם, אם כי גם כך אתם אמורים לבחור בכך, אלא חובה חוקית שחלה עליכם ועל כל העוסקים במלאכה. ואם שאלתם את עצמכם, אז לא – מהנדס בניין רגיל הוא אינו קונסטרוקטור בברירת מחדל ולכן הוא לא יכול לתת אישורים שהפקתם יכולה להתבצע אך ורק על ידי קונסטרוקטור מורשה.

מה זה אומר על מחיר השירות של מהנדס קונסטרוקטור?

ובכן, זה לא אומר הרבה. ההנחה היא שבגלל שמדובר בדמות של מהנדס קונסטרוקטור מחיר השירות שלו צריך להיות גבוה יותר מאשר מהנדס רגיל. בפועל, תמחור השירות בעולם ההנדסה קשור קשר חזק הרבה יותר להיקף העבודה של איש המקצוע והיקף האחריות שהוא לוקח על עצמו. מן הסתם, קונסטרוקטור לוקח על כתפיו אחריות ענקית בכל אישור שהוא מעניק לכם, שכן כל אישור כזה מתמקד במרכיב היסוד של כל מבנה, המרכיב שמעניק למבנה את יציבותו וחוזקו המבני – השלד. יחד עם זאת, את הקונסטרוקטור אתם צפויים לפגוש רק בצמתים מאוד מרכזיים בפרויקט, בעוד שאת הפרויקט כולו ילווה מהנדס בניין רגיל, שיהיה מעורב בפרויקט הרבה יותר וגם ישקיע עבודה רבה יותר.

בכל מקרה, בבחירת מהנדס קונסטרוקטור מחיר הוא לחלוטין לא פרמטר שעל פיו אתם רוצים להכריע את ההחלטה שלכם. ישנם מודלים שונים לעבודה עם מהנדס קונסטרוקטור, החל מאישור נקודתי, דרך ליווי פרויקט וכלה באחריות מלאה על הפרויקט. לצורך ביצוע הפרויקט, אתם לא באמת זקוקים למהנדס קונסטרוקטור כמהנדס הראשי של הפרויקט ואם הקונסטרוקטור שהמליצו לכם עליו גובה מחיר גבוה יחסית, אתם לא חייבים לשכור אותו כמהנדס ראשי. יחד עם זאת, אתם כן רוצים לשלם לו את מה שהוא מבקש עבור עבודתו בתחום התמחותו – בדיקת מהלך הבנייה ומתן (או אי מתן) אישור קונסטרוקטור כחוק.

באיזה שלב יש לערב קונסטרוקטור בפרויקט?

ובכן, השלב הראשון בו נדרש קונסטרוקטור לתת את אישורו בחתימת ידו הוא שלב הכנת תכנית הבנייה. את תכנית הבנייה יגבש עבורכם אדריכל, שלמעשה יבצע את כל מהלך התכנון בעצמו, אבל בסופו של דבר, כאשר התכנית מוכנה, היא חייבת להיות מוצגת למהנדס קונסטרוקטור שיבדוק אותה ויאשר אותה בחתימתו. אדריכלים רבים נוהגים לעבוד עם קונסטרוקטור צמוד שמלווה אותם בשלבי תכנון מרכזיים, כדי לוודא שהתכנון מבוצע על פי העקרונות המחייבים ואישור הקונסטרוקטור יינתן במהירות לאחר סיום התכנית.

מעבר לכך, קונסטרוקטור צריך להיות מעורב בשלבי מפתח של בניית השלד ובכלל זה קידוח כלונסאות ליסודות המבנה, יציקת יסודות, ביסוס המבנה, סיום קומה והשלמת שלב השלד. בכל המקרים הללו, צריך הקונסטרוקטור להגיע לשטח, לבחון את הדברים בעיניים מקצועיות ולתת אישור על מה שכבר נעשה כדי שניתן יהיה להמשיך לקראת מה שעוד צריך לעשות.

איך תבחרו מהנדס קונסטרוקטור?

כאמור, בבחירת מהנדס קונסטרוקטור מחיר הוא לא שיקול מכריע, אבל זה לגמרי לגיטימי לנסות ולמצוא מהנדס קונסטרוקטור מקצועי וגם זול או לפחות הוגן. כדי למצוא אותו, אתם רוצים להתחיל בחיפוש חוות דעת מקצועיות של מהנדסי בניין, קבלנים, אנשי שיפוצים או אפילו פקידים ברשות המקומית בה אתם עובדים. כל אלה הם אנשי מקצוע שעובדים עם קונסטרוקטורים באופן יומיומי, מכירים את עבודתם ויכולים לתת לכם חוות דעת מקצועית, שאתם יכולים לסמוך עליה, בהנחה כמובן שאתם סומכים על נותן חוות הדעת.

אפשרות נוספת, היא פשוט לאפשר לאדריכל שלכם לבחור את הקונסטרוקטור שבו הוא מעניין. אם אתם סומכים על האדריכל שלכם, ואם נתתם לו לתכנן את ביתכם אתם בהחלט רוצים לסמוך עליו, אז אתם יכולים לסמוך עליו גם בהיבט של בחירת קונסטרוקטור מקצועי. לחילופין, אתם יכולים לפנות למספר קונסטרוקטורים, לקבל הצעות מחיר מפורטות ולעשות את הבחירה שלכם גם על בסיס מחיר – כל זאת בהנחה שברור לכם, שבבחירת מהנדס קונסטרוקטור מחיר זה ממש לא הכל.

מידע מקצועי לשימושכם
קונסטרוקטור בחריש

  המונח קונסטרוקטור אולי קצת נשמע לכם מוזר אבל אם כבר בעבר עברתם שיפוץ ביתי או רכשתם מבנה חדש בוודאי כבר יצא לכם לפגוש במונח

קונסטרוקטור בעומר

  המונח קונסטרוקטור אולי קצת נשמע לכם מוזר אבל אם כבר בעבר עברתם שיפוץ ביתי או רכשתם מבנה חדש בוודאי כבר יצא לכם לפגוש במונח

קונסטרוקטור בתל-אביב

  המונח קונסטרוקטור אולי קצת נשמע לכם מוזר אבל אם כבר בעבר עברתם שיפוץ ביתי או רכשתם מבנה חדש בוודאי כבר יצא לכם לפגוש במונח

קונסטרוקטור מומלץ בחריש

גרים בחריש ורוצים לעשות שינוי בבית? חושבים על דירה בחריש ? בשביל להתחיל בפרויקט עליכם ליצור קשר עם קונסטרוקטור מומלץ אשר יכול לעבור אתכם את

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!