קונסטרוקטור לבנייה בראש העין

ייעוץ הנדסה ושירותי קונסטרוקטור מומחה במחירים ללא תחרות!

קונסטרוקטור לבנייה בראש העיןמחפשים קונסטרוקטור לבנייה בראש העין? המאמר הבא הוא בשבילכם. בראש העין ניתן למצוא שירותים של קונסטרוקטורים מומלצים שונים. חשוב מאוד לוודא כי אתם בוחרים בקונסטרוקטור  מקצועי, אמין, בעל ניסיון בתחום שיעניק לנו שירות איכותי ויעיל. יש לקחת בחשבון כי שירותיו של קונסטרוקטור שונים משירותי מהנדסים. תהליך הבנייה מורכב ממגוון רחב של אנשי מקצוע אשר לכל אחד התמחות בתחומים אחרים ולכן חשוב מאוד להבין מה הצורך שלכם מכל איש מקצוע. קונסטרוקטור למעשה מנצח על רוב תהליכי הבנייה. במאמר הבא נסביר מהו קונסטרוקטור, כיצד לבחור קונסטרוקטור ונרחיב על פרטים חשובים נוספים.

 

קונסטרוקטור לבנייה בראש העין– מהו קונסטרוקטור?

קונסטרוקטור הוא למעשה מהנדס בניין שמתמחה בקונסטרוקציה. כלומר, כאשר אתם מעסיקים קונסטרוקטור הוא למעשה צריך לשרת את החזון של האדריכל מבחינה הן מבחינה פרקטית והן מבחינה בטוחה ויציבה. מי שלא יודע, תפקידו של האדריכל הוא בעצם לעצב את המבנה מבחינה אסתטית, לבנות תוכנית בניה, להחליט איך ייראה המבנה מבחינה חיצונית ופנימית. לעומת זאת, קונסטרוקטור צריך לתכנן את כל הפרקטיקה, את עובי המבנה, תוכנית עבודה וכדומה. 

בנוסף לכך, על הקונסטרוקטור לשמש כמפקח עליון של העבודה שנעשית בשטח. הוא לא צריך להיות בשטח כל יום, אך עליון להגיע מידי פעם ולפקח שתהליכי העבודה שנמצאים באחריותו מתבצעים כהלכה ובזמן המתוכנן. בתהליך בנייה חשוב מאוד לעבוד לפי הוראות מהנדס הבניין ולאחר כל שלב עבודה שהסתיים יש לעשות בדיקת תקינות ולוודא שהמבנה תקין ולא מסוכן. 

כיצד נבחר קונסטרוקטור לבנייה בראש העין?

בחירת קונסטרוקטור צריכה להתבצע היטב, שכן מדובר בתפקיד חשוב מאוד שיהיה אחראי על תהליכי הבנייה של המבנה. לכן, אתם רוצים לבחור קונסטרוקטור מקצועי, בעל ניסיון, אמין, שילווה אתכם במהלך התהליך ביעילות. 

קודם כל יש לקחת בחשבון שניתן לבחור בין קונסטרוקטור עצמאי לבין קונסטרוקטור שעובד תחת חברה. בחירתו של הקונסטרוקטור צריכה להיות  מושכלת. אל תמהרי לבחור בקונסטרוקטור זול על מנת להוזיל עלויות, מאחר שמבנה שלא בנוי כראוי מסכן את החיים שלכם ושל היקרים שלכם. לכן, חשוב מאוד לקחת את כל הגורמים הרלוונטיים בחשבון, בין אם אתם מתכננים לגור בנכס הזה ובין אם אתם משקיעים בו בלבד. 

חשוב להבין שלקונסטרוקטור אחריות רבה מאוד ולמעשה ללא בעל המקצוע הזה לא תוכלו להתקדם בתהליך הבנייה. שלבי הבנייה צריכים להיות מאוד מוקפדים ולהתבצע באופן הראוי, בזמן הנדרש ובקצב המתאים להם. ככל שהעבודה תתבצע בצורה מקצועית יותר בשלבים הראשונים, כך הפרויקט יהיה בטוח יותר ויהיה ניתן להתקדם איתו באופן תקין. 

כמו כן, כפי שהבנו, הקונסטרוקטור מפקח על התהליך. מדובר בתפקיד עם אחריות רבה שמצריך בדיקה של כלל העובדים ובחינה כי הכל מתבצע בהתאם לנהלי הבטיחות ולתקנים הנדרשים. 

לכן, על מנת לבחור קונסטרוקטור לבנייה שעונה על הצרכים שלכם, יש לבחור בהתאם לפרמטרים הבאים-

  • ניסיון- חשוב מאוד לבחור בקונסטרוקטור בעל ניסיון בתחום. בסופו של דבר מדובר בבעל מקצוע עם אחריות רבה שמפקח על תהליכים קריטיים מאוד בתהליך הבנייה. לכן, חשוב מאוד לבחור בקונסטרוקטור עם ניסיון שיוכל לעשות זאת בצורה ראויה. קונסטרוקטור עם פחות משלוש שנות ניסיון נחשב לבעל מקצוע חדש בתחום. את הניסיון הנדרש, ניתן לצבור תחת חברות או באופן עצמאי. רוב הקונסטרוקטרים יצברו את הניסיון ההתחלתי שלהם כעובדים של חברות. פרמטר נוסף שתוכלו לקחת בחשבון בכל הנוגע לניסיון של הקונסטרוקטור הוא עבודות קודמות. תוכלו לבקש לראות עבודות קודמות של בעל המקצוע על מנת להתרשם ממנו בעצמכם. 
  • חוות דעת- דרך נוספת לבחור קונסטרוקטור מומלץ היא לבדוק ביקורות, מלצות וחוות דעת של הלקוחות הקודמים שלו עליו. כיום ניתן למצוא מידע רב על אנשי מקצוע רבים בזכות האינטרנט. כך תוכלו למצוא את כל המידע הרלוונטי לכם על איש המקצוע המבוקש, כמו תחומי התמחות, אזורים בהם הוא עובד וגם חוות דעות. חוות דעת הן דבר קריטי מאוד והן עוזרות מאוד בבחירה. שימו לב שאתם מתייחסים לביקורות הפרקטיות. יש לציין, כי ביקורות שליליות בתחום זה הן דבר שיש לקחת ברצינות מוחלטת. לא מדובר במוצר שאתם רוכשים ומקסימום לא יפעל כראוי, אלא על נכס שאתם הולכים לגור בו וכל טעות בנכס יכולה לעלות גם בחיי אדם. 
  • הכשרה- פרמטר נוסף שיש לקחת בחשבון על מנת לבחור קונסטרוקטור לבנייה בראש העין הוא מה ההכשרה. תחום התמחות של בעל המקצוע צריך להיות הנדסת בניין. אך יש לקחת בחשבון שגם הנדסאי יכול לבצע עבודות קונסטרוקציה. עם זאת, להנדסאי בניין יהיו הגבלות על גודל המבנה כאשר בדרך כלל ההגבלה תהיה עד 4 קומות או סכום כללי של הפרויקט. לכן, בדקו האם הנדסאי יכול להתאים לגודל הפרויקט שלכם ואם לא התמקדו רק בקונסטרוקטרים שהם מהנדסי בניין. 
  • רישיון- אחד הדברים החשובים ביותר לבדיקה במיוחד במקצוע הזה הוא רישיון. תחום הבניה, לצערנו הרב, הוא תחום פרוץ לכן חשוב מאוד לוודא שלבעל המקצוע שאתם בוחרים יש רישיון ושהרישיון בתוקף. שימו לב שהרישיון מסמן כי ההכשרה שלו אכן בתחום הזה. כמו כן, חשוב מאוד לוודא כי לא מדובר בבעל מקצוע עם רישיון בשלילה. יש לקחת בחשבון כי במקרים שבהם לבעל המקצוע אין רישיון, לא  ניתן לקבל אישורים נדרשים. בנוסף, עבודה ללא רישיון לא נותנת לכם אחריות על העבודות שנעשו. לכן, חשוב מאוד לוודא כי לבעל המקצוע יש רישיון ולא לוותר על כך. תוכלו לבקש לראות את הרישיון על מנת להיות בטוחים. 

 

קונסטרוקטור לבנייה בראש העין- אישור קונסטרוקטור

קונסטרוקטור נדרש גם לקבלת אישורים. כאשר אנו עומדים לפני שיפוץ של הבית או לפני בנייה של בית חדש, או שינוי של המבנה החיצוני של מבנה קיים, אנו צריכים לקבל אישור קונסטרוקטור.

את אישור הקונסטרוקטור יש לקבל כאשר רוצים להוריד או להוסיף אלמנטים במבנים קיימים. אישור הקונסטרוקטור חשוב מאוד והוא למעשה מאמת כי השינוי במבנה ניתן לביצוע וכי הוא לא פוגע ביציבותו של המבנה. למעשה, כאשר נעשות עבודות בנייה ושיפוצים בבתים רבים, יכול להיות מצב בו ייפגע תו התקן של המבנה והדבר יבוא לרעתכם כאשר תרצו למכור את הנכס ולא תצליחו. כמו כן, כאשר אתם מבצעים בנייה ללא אישורים אתם יכולים לסכן את חייהם של השוהים בבית, במקרה שיציבות המבנה תפגע. לכן, אסור לוותר על קבלת אישורים.

בנוסף, כאשר אתם מוסיפים אלמנט מסוים לבית שלכם, כמו לדוגמא מרפסת, או בריכה בקומה העליונה חשוב מאוד לקבל אישור לשם כך. הקונסטרוקטור למעשה יבדוק את המבנה, יבין מה הגבלת העומס של המבנה והאם הוספה של האלמנט שאתם רוצים עלולה לחרוג מהגבלת העומס. לכן, חשוב מאוד לבצע חישוב עומסים ולוודא כי אנו לא חורגים מההגבלה ולא מעמיסים על המבנה שלנו. שימו לב כי ללא בדיקת חישוב עומסים הבקשה שלכם לאישור לא תתקבל. 

 

מה ההבדל בין קונסטרוקטור למהנדסקונסטרוקטור לבנייה בראש העין – מה ההבדל בין קונסטרוקטור למהנדס?

רבים מבלבלים בין קונסטרוקטור לבין מהנדס. למעשה הבלבול הוא נפוץ מאחר ותחומים רבים בהם עוסקים מהנדסי בניין וקונסטרוקטורים קשורים בבנייה. אז מה ההבדל?

הקונסטרוקטור הוא למעשה מהנדס בניין או הנדסאי בניין שעוסק בתחום הקונסטרוקציה בלבד. הקונסטרוקטור הוא למעשה האחראי על תשתיות המבנה וכפי שציינו קודם הוא משמש גם כמפקח על שלבי הבניה. על הקונסטרוקטור להיות נוכח מתחילת ההקמה ועד לסופה, בכל השלבים, כמפקח. 

לעומת זאת, מהנדס יכול למלא תפקידים רבים. מהנדס בניין למעשה אחראי על תכנון מבנים שיעמדו מול כוחות ולחצים שונים, כגון בתים פרקטיים, מבנים ציבוריים, מבני תעשייה, מבני תשתיות, גשרים ועוד. עבודת מהנדס הבניין מתחלקת לשלושה תחומים עיקריים – עבודות בטון מורכבות, קונסטרוקציות פלדה ובנייה קלה.

לכן, למעשה הקונסטרוקטור הוא מהנדס בניין או הנדסאי. שכן, הוא אחראי על התכנון וצריך להכיר מגוון גורמים שונים הנכללים בתהליך הבנייה ביניהם בדיקת רעידות אדמה, חישוב עומסים ועוד. כמו כן, בדומה למהנדס בניין, הקונסטרוקטור יכול להיות אחראי על בניה קלה, עבודות בטון מורכבות, קונסטרוקציות פלדה ועוד. בנוסף, כפי שציינו קודם, הקונסטרוקטור מעניק אישורים במקרה הצורך, עורך בדיקות קרקע לפני הקמת מבנה, סוקר תוכניות של אדריכלים וחותם על מסמכים שונים. 

יש לשים לב כי קונסטרוקטור משמש הן בתחום הבנייה והן בתחום השיפוץ. גם בשיפוץ ניתן לבחור בין מהנדס בניין לבין הנדסאי בניין, כאשר שוב נציין שעל הנדסאי בניין יש הגבלה על גודל הפרויקט. יש לשים לב כי קונסטרוקטור שהוא מהנדס בניין יהיה קונסטרוקטור מורשה ואילו קונסטרוקטור שהוא הנדסאי יהיה לא מורשה. 

כאשר אתם מעוניינים  לבצע שיפוץ של הבית, יש להעניק לקונסטרוקטור תוכניות בניה מפורטות על מנת שהוא יוכל לתת לכם את האישורים הנדרשים. רק לאחר האישורים ניתן להתחיל בתהליך הבניה בפועל. שימו לב שבמקרים רבים בעלי מקצוע מבחינים בין תוכניות בניה שלא יקבלו אישורים וכך יוכלו לעזור לכם בבניית תוכנית בניה ראויה שתתקבל ברשויות.

קונסטרוקטור לבנייה בראש העין– מהי האחריות של קונסטרוקטור?

אחריותו של קונסטרוקטור היא אחריות גדולה מאוד מאחר שהוא נחשב לסמכות העליונה באתר הבניה, ולכן עליו לפעול בהתאם. התפקיד של הקונסטרוקטור, כפי שהבנו עד עתה, הוא רחב מאוד והוא למעשה זה שמפקח על תכנוני הבנייה של כלל הגורמים הרלוונטיים בתהליך הבנייה. על הקונסטרוקטור לוודא שכל הגורמים בתהליך הבנייה עובדים לפי ההוראות וכי העבודה נעשית בהתאם לתכנון ובהתאם ללוח הזמנים. כמו כן, על הקונסטרוקטור לבצע בדיקות טכניות שונות על מנת לוודא את טיב העבודה. 

מאחר שהקונסטרוקטור למעשה מוודא את טיב העבודה, האחריות שלו גדולה מאוד. שכן, במידה שהשלבים לא יתבצעו כראוי ובמידה שלא יתבצעו בדיקות טכניות, המבנה יכול להיות מסוכן מאוד. למעשה מדובר בדיני נפשות וחשוב מאוד לבצע את התפקיד באופן ראוי על מנת למנוע אסון וסכנת נפשות. לכן, חשוב מאוד לבחור בקונסטרוקטור מקצועי, בעל ניסיון רב, אמין, יצירתי והגון, שתוכלו לסמוך עליו שהוא יבצע את העבודה כראוי ולהפקיד את חייכם בידיו. 

 

קונסטרוקטור לבנייה בראש העין- כמה זה עולה?

קשה לענות על השאלה הזו באופן חד משמעי מאחר והמחיר אותו נשלם עבור שירותי קונסטרוקטור משתנה בהתאם לגורמים שונים כמו סוג הפרויקט, האם בחרנו בקונסטרוקטור עצמאי או שכיר, האם מדובר בקונסטרוקטור מורשה או לא מורשה ועוד. 

יש לקחת בחשבון כי קיימים פרויקטים יקרים יותר ויקרים פחות והמחיר שתשלמו לקונסטרוקטור ייקבע בהתאם. חשוב לציין, כי המחיר יכול להיקבע לפי אחוז מסוים אותו אתם צריכים להפריש לבעל המקצוע או לפי סכום שנקבע מראש. כמו כן, ניתן רק לבקש אישור קונסטרוקטור אשר כרוך בבדיקה. יש לשים לב כי גם המחיר של הבדיקה משתנה ויכול לנוע בין מאות שקלים לבין אלפי שקלים, בהתאם למורכבות העבודה. 

תוכן עניינים:

מידע מקצועי לשימושכם

קונסטרוקטור בחריש

  המונח קונסטרוקטור אולי קצת נשמע לכם מוזר אבל אם כבר בעבר עברתם שיפוץ ביתי או רכשתם מבנה חדש בוודאי כבר יצא לכם לפגוש במונח

קונסטרוקטור בעומר

  המונח קונסטרוקטור אולי קצת נשמע לכם מוזר אבל אם כבר בעבר עברתם שיפוץ ביתי או רכשתם מבנה חדש בוודאי כבר יצא לכם לפגוש במונח

קונסטרוקטור בתל-אביב

  המונח קונסטרוקטור אולי קצת נשמע לכם מוזר אבל אם כבר בעבר עברתם שיפוץ ביתי או רכשתם מבנה חדש בוודאי כבר יצא לכם לפגוש במונח

קונסטרוקטור מומלץ בחריש

גרים בחריש ורוצים לעשות שינוי בבית? חושבים על דירה בחריש ? בשביל להתחיל בפרויקט עליכם ליצור קשר עם קונסטרוקטור מומלץ אשר יכול לעבור אתכם את

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!