מתי דרוש קונסטרוקטור והאם יש סיבה לפנות לעו"ד?

ייעוץ הנדסה ושירותי קונסטרוקטור מומחה במחירים ללא תחרות!

תוכן עניינים:

ליקויי בניה יכולים להיות בבתים ישנים אך גם בבתים חדשים לגמרי ואף בבתים שנמצאים בלב הבניה. הם לא תמיד יהיו גלויים לעין ובמרבית המקרים הם מתגלים רק כאשר ישנו ליקוי אסתטי שמצביע על בעיה חמורה בהרבה. כל ליקוי בניה צריך להיבדק באופן מקצועי ויסודי, אז כיצד פונים לקונסטרוקטור ומתי להיוועץ עם עורך דין ליקויי בניה בהליך? הכנו עבורך מדריך קצר וקולע. 

ליקויי בניה נפוצים 

ליקוי בניה יכולים להיות במבנה שנמצא בלב הבניה, במבנה חדש ובמבנה ישן, כאשר לכל סוג של ליקוי מאפיינים משלו ורמת סיכון ונזק. הליקוי המוכר ביותר יהיה קוסמטי בלבד, זה יכול להיות ליקוי של בליטה מכוערת בקיר או מרצפות שאינן ישרות, ולמרות שלא מדובר על ליקוי בניה הטומן בחובו סיכון, הוא יכול להציק במיוחד. 

ליקוי בניה מהותי יהיה כזה שפוגע בבטיחות המבנה ומכאן גם הדחיפות באבחון והטיפול בו במהרה. הליקויים יכולים להיות באיטום של המבנה, במערכת האינסטלציה, בסגירה ובפתיחה של הדלתות ועוד. עם זאת, הליקוי החשוב ביותר לתיקון הוא ליקוי קשה במבנה עצמו, זה שמעמיד את יושבי הנכס בסכנה. הליקויים הללו מונים בתוכם ליקויי שלד, קירות חלשים או לא ישרים, מחסור בקיר תמך, תשתיות ביוב וחשמל שלא הותקנו כשורה או נפגעו ועוד. 

הזמנת קונסטרוקטור

די לגלות לעומק מהם הליקויים ועד כמה הם קריטיים יש להיעזר במומחה בתחום הנקרא קונסטרוקטור, שהוא מהנדס המתמחה בתחום ליקויי הבניה. בכל מצב של רכישת נכס יש לאמוד את מצבו לעומק, אך גם כאשר ישנו חשש כי קיים ליקוי בניה במבנה בו מתגוררים כבר זמן רב. בדרך כלל נגלה את הבעיה כשייפער סדק, כשיהיה ריח של ביוב או כשתהיה נזילה קשה או רטיבות במבנה. גם אם לא מדובר על נזק קשה למבנה, רצוי לטפל בבעיה באופן מידי ולהזמין את הקונסטרוקטור, כיוון שלרוב בעיות אלה מחמירות. 

מה יבדוק הקונסטרוקטור וכיצד נעשה שימוש במידע שיפיק? 

ברגע ששמים לב שמשהו אינו כשורה עם המבנה מומלץ להזמין קונסטרוקטור שיבחן את הנושא לעומק. בין אם מדובר על סדק בקיר או רעידת המרפסת כשאוטובוס עובר ברחוב, ובין אם מדובר על רטיבות קשה במקלחת – הקונסטרוקטור ידע לאתר את מקור הבעיה, ובסיום הבדיקה הוא יגיש דו"ח מפורט ובו כל הליקויים שמצא. הקונסטרוקטור המוסמך חותם על דו"ח בו ניתן לאחר מכן לעשות שימוש למול הקבלן המבצע או בבית המשפט. כמו כן, בבתים חדשים שנמצאים בבניה ניתן לשכור את שירותיו של הקונסטרוקטור לפיקוח על הליך הבניה תוך מתן הוראות תכנון מדויקות להימנעות מליקויי בניה. 

מדוע כדאי להיות מלווה על ידי עורך דין המתמחה בתחום? 

כאשר מתגלה ליקוי במהלך בניה של בית חדש, וגם כאשר מדובר על מבנה שכבר נמסר מקבלן או אפילו כשהוא ותיק למדי, מומלץ להיעזר בשירותי עורך דין ליקויי בניה בנוסף לשירות הקונסטרוקטור. במקרים בהם מתגלים ליקויי בניה ההמלצה הנה להיות מגובים בחוות דעת נוספת ובליווי של אנשי מקצוע המכירים את החוקים לעומקם, והם גם יהיו אלה שידאגו לאורך כל הדרך לאינטרסים של בעלי הנכס. עורך הדין מלווה את ההליך מתחילתו ועד סופו, הוא זה שיוודא שההליך מבוצע באופן מדויק, ללא פשרות אך גם ללא הכנסת ליקויים שאינם רלוונטיים למסגרת התקציבית של עלות התיקון.

מידע מקצועי לשימושכם
קונסטרוקטור בחריש

  המונח קונסטרוקטור אולי קצת נשמע לכם מוזר אבל אם כבר בעבר עברתם שיפוץ ביתי או רכשתם מבנה חדש בוודאי כבר יצא לכם לפגוש במונח

קונסטרוקטור בעומר

  המונח קונסטרוקטור אולי קצת נשמע לכם מוזר אבל אם כבר בעבר עברתם שיפוץ ביתי או רכשתם מבנה חדש בוודאי כבר יצא לכם לפגוש במונח

קונסטרוקטור בתל-אביב

  המונח קונסטרוקטור אולי קצת נשמע לכם מוזר אבל אם כבר בעבר עברתם שיפוץ ביתי או רכשתם מבנה חדש בוודאי כבר יצא לכם לפגוש במונח

קונסטרוקטור מומלץ בחריש

גרים בחריש ורוצים לעשות שינוי בבית? חושבים על דירה בחריש ? בשביל להתחיל בפרויקט עליכם ליצור קשר עם קונסטרוקטור מומלץ אשר יכול לעבור אתכם את

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!