נתפסת בלי ביטוח רכב? מה עושים?

ייעוץ הנדסה ושירותי קונסטרוקטור מומחה במחירים ללא תחרות!

תוכן עניינים:

כשאנחנו יוצאים מהבית ונכנסים לרכב במטרה לנהוג אל מקום כזה או אחר, עלינו לוודא שברשותנו 4 דברים עיקריים: מפתחות רכב, בלעדיהם לא נוכל להתניע אותו, רישיון רכב בתוקף, רישיון נהיגה בתוקף, וכן ביטוח חובה בתוקף.

בעוד ששלושת הדברים הראשונים נראים לנו מובנים מאליהם, למרות שישנם נהגים שלא מהססים לנהוג בלי רישיון רכב או נהיגה בתוקף, הרי שהרבה פעמים אנשים נוטים לשים לב לתאריך בו הביטוח פג ושוכחים לחדש אותו. מעבר לעובדה שזה עלול להיות בעייתי מבחינה מעשית, הרי זה בעייתי גם מבחינת החוק.

החוק בישראל מחייב כל בעל רכב לעשות ביטוח רכב חובה. זה ביטוח שנועד למנוע מצב בו נוסעים, נהגים, הולכי רגל או גורמים אחרים נפגעים בתאונת הדרכים על ידי הנהג והוא איננו מכוסה על ידי הביטוח, מה שעלול לפגוע ביכולת לספק לאותם טיפול רפואי ראוי (העלויות עלולות ליפול על הנהג, דבר שהוא לא סביר מבחינה כלכלית). שאר ביטוחי רכב, מקיף וצד ג', אינם חובה ולא חייבים לרכוש אותם.

מאחר והמדינה מחייבת לרכוש ביטוח רכב חובה, הרי שבכל פעם כשנוהגים ברכב, חייבים להחזיק את הפוליסה, אם חס וחלילה קורה משהו, אפשר להציג אותה בעת החלפת פרטים. בדרך כלל נהוג לשמור את הפוליסה בתא הכפפות ביחד עם רישיון רכב ולא להוציא אותם משם.

 

מה המשמעות של נהיגה ללא ביטוח ומה אפשר לעשות במקרה כזה?

אם נהג נתפס במהלך נהיגה כשאין לו ביטוח חובה, הרי זו עבירה על החוק והוא עלול להיענש על כך במתן קנס. אם מדובר בתאונת דרכים בה הנהג היה מעורב ואין ברשותו ביטוח חובה, הנהג אינו יוכל לתבוע את "קרנית" לקבלת פיצוי ואף מסתכן בכך שהקרן עצמה תתבע אותו על מנת לפצות את צד ג' על פגיעה.

צריך לציין, אם הנהג נתפס עם ביטוח רכב לא בתוקף, בטווח של ימים ספורים, אזי שייתכן מאוד שהוא יצא מזה באזהרה (בהנחה ומדובר על בדיקת שגרתית ולא תאונת דרכים). כמובן שאם אין לו את הניירת אבל יש לו את הפוליסה בפלאפון, אזי שלא יקרה לו שום דבר.

 

איך רוכשים ביטוח רכב בצורה נכונה?

היום בשביל לרכוש ביטוח רכב בכלל ובפרט ביטוח חובה, אנחנו יכולים לפנות לאתר Wobi, שם נוכל לקבל הצעות מחיר מחברות שונות, לבחון אותן ולהשוות ביניהן, ובסופו של דבר להחליט איזו מבין ההצעות הכי מתאימה לנו מבחינה כספית.

 

 

מידע מקצועי לשימושכם
קונסטרוקטור בחריש

  המונח קונסטרוקטור אולי קצת נשמע לכם מוזר אבל אם כבר בעבר עברתם שיפוץ ביתי או רכשתם מבנה חדש בוודאי כבר יצא לכם לפגוש במונח

קונסטרוקטור בעומר

  המונח קונסטרוקטור אולי קצת נשמע לכם מוזר אבל אם כבר בעבר עברתם שיפוץ ביתי או רכשתם מבנה חדש בוודאי כבר יצא לכם לפגוש במונח

קונסטרוקטור בתל-אביב

  המונח קונסטרוקטור אולי קצת נשמע לכם מוזר אבל אם כבר בעבר עברתם שיפוץ ביתי או רכשתם מבנה חדש בוודאי כבר יצא לכם לפגוש במונח

קונסטרוקטור מומלץ בחריש

גרים בחריש ורוצים לעשות שינוי בבית? חושבים על דירה בחריש ? בשביל להתחיל בפרויקט עליכם ליצור קשר עם קונסטרוקטור מומלץ אשר יכול לעבור אתכם את

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!