אישור קונסטרוקטור לפרגולה

ייעוץ הנדסה ושירותי קונסטרוקטור מומחה במחירים ללא תחרות!

תוכן עניינים:

אישור קונסטרוקטור לפרגולהיש לכם פרגולה או שאתם חושבים לבנות אחת? חשוב שתכירו את כל התהליך אותו אתם צריכים לעבור על מנת שתוכלו בסוף היום לשבת תחת הפרגולה באופן בטיחותי וללא כל חשש. הדבר הראשון שעליכם לעשות כדי שתוכלו לבנות פרגולה כחוק הוא ליצור קשר עם קונסטרוקטור ולקבל אישור קונסטרוקטור לפרגולה. הנה כל התהליך וכל מה שאתם צריכים לדעת לפני (או אחרי) שאתם בונים פרגולה בבית.

אישור קונסטרוקטור לפרגולה – מי חייב באישור?

כל פרגולה אשר עולה על 20 מ"ר חייבת באישור ודיווח לרשות הרישוי. על מנת שתוכלו לשלוח את הדיווח הזה ולקבל את האישור מהרשויות עליכם תחילה לקבל אישור מקונסטרוקטור. בסופו של דבר עבור פרגולות ביתיות אנו חייבים באישור, כאשר הפרגולה אינה עונה על ההגדרה הזאת ייתכן ותהיו חייבים בהיתר בניה – היתר אשר הרבה יותר מסובך לקבל אותו. אך בסופו של דבר אנו איננו רוצים להסתכל על הפרגולה בתור חובה לקבלת אישור על אף שמדובר על תקנה בחוק, אנו רוצים להסתכל על קבלת אישור זה כמציל חיים. בעל מקצוע, מהנדס או קונסטרוקטור יגיע ויבחן האם הפרגולה אותה אתם רוצים להקים עונה על התקנים הנכונים לשלד המבנה שלכם. את האישור יש לקבל או לפני תחילת הבניה או 45 יום ממועד הבנייה.

אישור קונסטרוקטור לפרגולה – בנייה ללא אישור

אז מה קורה במקרה בו אנו בחרנו שלא להקשיב לחוק ולבנות פרגולה בבית ללא היתר בניה או אישור מהנדס? כל עוד לא תוספים אותנו שום דבר פלילי אינו יכול לפגוע בנו. עם זאת, אנו נמצאים בסכנה תמידית כיוון שאין אנו יודעים האם הפרגולה שלנו עומדת בתקנות הבטיחות. במקרה בו כן יתפסו אתכם העונש שיחול עליכם יכול לנוע בין קנסות משמעותיים ועד צו הריסה לפרגולה, כל זה בגלל שלא רצינו להוציא אישור אשר עלות האישור מתחילה מסכום מזערי של 1,000 ש"ח. במקרה בו בניתם ללא אישור אך אתם רוצים בכל זאת לקבל אישור בדיעבד ושבעל מקצוע יגיע לבחון את הפרגולה שלכם אתם תשלמו את אותו הסכום ותקבלו או אישור או דחייה בצירוף של דו"ח לקויות.

חשוב להדגיש, גם אם קיבלתם אישור ורציתם לבצע שינויים במבנה הפרגולה עליכם לקבל אישור חדש, גם כאשר מדובר על היתר בניה. בכל מצב בו אתם רוצים לבצע צעד אשר כולל בשינוי המבנה שלכם מומלץ להתייעץ עם בעל מקצוע אשר יכול לכוון אתכם לבחירה הנכונה ביותר בהתאם למקום בו אתם גרים. בסופו של דבר יש גם לכל יישוב הנחיות אחרות בכל הנוגע לבניית פרגולות.

אישור קונסטרוקטור לפרגולה – מי יכול להעניק אישור זה?

היחיד אשר יכול להעניק לכם אישור לפרגולה הוא מהנדס בניין מוסמך (קונסטרוקטור). על אף שלעיתים תוכלו למצוא את עצמכם מקבלים מאיש מקצוע זה אישור אך נעזרים בכלל באדריכל או הנדסאי, עדיין האישור חייב להיות בהתאם לתוכנית אותה כתב מהנדס הבניין. כמו כן, חשוב להבין כי כל יתר הגורמים המקצועיים כפופים למהנדס הבניין, גם התוכניות של האדריכל חייבות להיות מתואמות על מהנדס הבניין. במידה ואין לכם אישור לבניית פרגולה כפי שציינו הינכם חשופים לקנסות ועוד. את האישור תקבלו רק לאחר שיגיע מהנדס בניין לבדוק את כל האלמטים של הפרגולה, החומרים ממנה היא עשויה, כיצד היא מעוגנת למבנה ומה סדר הגודל שלה. התהליך אינו מסובך, אך התהליך שתוכלו להגיע אליו במקרה בו ימצאו אתכם עם פרגולה לא חוקית הרבה יותר מסובך.

למה נדרש אישור קונסטרוקטור לפרגולה

כמעט כל בית פרטי עם יציאה לחצר וכמעט כל דירה עם מרפסת, מציגים לראווה פרגולה. תחת הפרגולה ניתן לשבת בנחת כאשר היא מאפשרת לנו ליהנות מן החוויה של ישיבה בחוץ בלי לסבול מהשמש הקופחת. תכונה זו היא שהפכה אתה פרגולה לכל כך פופולארית בבתי הישראלים. עבור רבים מאיתנו, הפרגולה נראית לנו כמו תוספת נחמדה ולא מאוד מורכבת. כמה עמודים וחלק עליון שסוכך. בין אם היא עשויה אלומיניום או עץ, אנחנו לא מייחסים לעצם המבנה ההנדסי חשיבות רבה.

בפועל, התעלמות מהמורכבות ההנדסית הכורכה בהוספת בניה שלפרגולה או כל תוספת אחרת יכולה לעלות לנו ביוקר וגרוע מכך, גם להוות סכנה גדולה. בסך הכל, אנחנו נשהה הרבה מתחת לפרגולה וחלילה אם תבנה לא נכון ויציבותה תהיה מוטלת בספק- הנזק יכול להיות בל ישוער. מכיוון שרובנו לא מבינים לגמרי את התחום ההנדסי ונוטים להקל בו ראש, מחייב החוק, שבא לשמור עלינו, קבלת אישור קונסטרוקטור לפרגולה עוד לפני בנייתה. למעשה, ברוב הפעמים לא נוכל לקבל היתר סופי מטעם הרשות המקומית להתקנת הפרגולה או לאישורה לאחר מעשה ללא חוות דעת או אישור קונסטרוקטור לפרגולה.

האם צריך היתר  או אישור קונסטרוקטור לפרגולה?

בקצרה, התשובה היא – כן. ובהרחבה – כן, רצוי וכדאי למען ביטחונכם. עד לא מכבר, כדי להוסיף פרגולה לבית היה צורך בקבלת היתר בניה ייעודי, כחלק מהיות הפרגולה תוספת בניה. אישור זה היה צריך להתקבל עוד לפני הקמתה, אחרת חוקיותה היטה מוטלת בספק. זה לא מנע מישראלים רבים לעבור על החוק ולבנות פרגולות ללא היתר ולו רק מהסיבה שתהליך קבלת ההיתר היה כרוך בבירוקרטיה רבה.

כאשר המחוקק ראה שישנה בניה לא חוקית רבה הנובעת מקשיי הבירוקרטיה ובנוסף, בנית הפרגולות הלא חוקיות והלא מתוכננות הביאה לאסונות לא עלינו, הוא החליט להקל מעט, כדי לאפשר לאנשים לבנות כחוק ועל פי סטנדרטים גבוהים של בטיחות. בשל כך חוקקה "רפורמת הפרגולות", שמתייחסת לכל תוספת בניה קטנה כמו למשל סגירת מרפסת או בנית מחסן בצורה אחרת ומאפשרת הקלות שונות בתהליך של היתר הבניה, בכדי להפוך אותו ליותר פשוט. יחד עם זאת, התעקש המחוקק על שמירת ביטחון הציבור וכדי לאשר סופית גם את הפרגולה שכבר נבנתה, נדרש אישור קונסטרוקטור לפרגולה.

ולמה נדרש אישור לבניה כל כך פשוטה?

האינטרס של המדינה, הרשות המקומית וגם שלנו, הוא שנשהה במבנים בטוחים ויציבים מבחינה הנדסית. מבנה שאינו יציב או שיציבותו מתערערת בגלל פעולה שאנו נוקטים יכול לקרוס. כעת חשבו על הפרגולה. בניה לא נכונה שלא יכולה לגרום לקריסתה. אבל זה עוד החלק הפשוט, משום שהיא יכולה לגרום גם לקריסת המרפסת. 

מטרת אישור קונסטרוקטור לפרגולה היא לבדוק כמובן שקונסטרוקציית האלומיניום או העץ אכן בנויה נכון ועם החיזוקים המתאימים אבל חשוב מכך, יש להבין, כי בעת חיבור פרגולה לקיר, מועמס משקל נוסף. הפרגולה מעוגנת לקיר אבל במידה והמשקל רב מידי הקיר יכול להיפגע ואיתו המבנה כולו. 

אישור קונסטרוקטור לפרגולה באופן סופי

רק לאחר קבלת אישור קונסטרוקטור לפרגולה כדאי להתחיל בבנייתה. לעיתים הקונסטרוקטור ידרוש חיזוקים או שינוי בחומרים על מנת לאשר מקרים גבוליים. מומלץ כי לאחר הבניה ישוב הקונסטרוקטור ויאשר שוב כי בנית הפרגולה אכן נעשתה על פי המלצותיו ובדיוק הנדסי הנדרש. במידה והוא מצא ליקוי, הוא יגיש לכם דו"ח ובו מהות התיקון הנדרש או דרכים לפתור את הליקוי ועם דו"ח זה תפנו אל איש הפרגולות. זו גם הסיבה שכדאי שאישור קונסטרוקטור לפרגולה לא יינתן על ידי קונסטרוקטור שהביא איש הפרגולות. על הקונסטרוקטור להיות אובייקטיבי ובלתי תלוי כדי שיעמוד על הדברים החשובים לכם. 

רק לאחר בדיקה סופית, יפיק הקונסטרוקטור אישור יציבות לפרגולה אותו יש להגיש לרשות המקומית, עד 45 יום מסיום הבניה.

מחיר אישור קונסטרוקטור לפרגולה

כמו בכל עולם התמחור של עבודת הקונסטרוקטור, גם אישור קונסטרוקטור לפרגולה תלוי במשתנים רבים. הבולטים שבהם הוא היקף הפרויקט, גודל הפרגולה הנדרשת, משך הזמן של הבניה (ממנו נגזר זמן העבודה של הקונסטרוקטור, במידה והוא מלווה את התהליך מתחילתו ועד סופו) וכמובן מידת המורכבות והאחריות הנדרשת ממנו. לרוב, אישור קונסטרוקטור לפרגולה יתחיל ב-1000 ₪ וצפוי לגדול במקרים מיוחדים אותם ציינו.

מדוע צריך אישור של מהנדס קונסטרוקטור בבנייה של בית חדש זה די ברור, אבל מה הקשר בין קונסטרוקטור לפרגולה? האם נדרש גם אישור קונסטרוקטור לפרגולה? באילו מקרים זה אכן נדרש והאם ישנם מקרים בהם ללא אישור כזה, לא תוכלו להקים את הפרגולה? את כל התשובות לכל השאלות, תוכלו למצוא ממש כאן בשורות הבאות.

אישור קונסטרוקטור – חשיבות ומהות

קונסטרוקטור הוא מהנדס בניין מוסמך ומורשה, בעל התמחות ספציפית בתחום השלד/ הקונסטרוקציה של מבנים. אישור הקונסטרוקטור צריך להינתן לכל מהלך בנייה שהוא, שיש לו השפעה על שלד המבנה: יסודות המבנה, קידוח כלונסאות, ביסוס המבנה, חיזוק מבנה, עמודי תמך, קירות תמך וכן הלאה – כל אלה מהווים חלק מקונסטרוקציית המבנה או משפיעים עליה ולכן כולם צריכים לקבל את אישורו של הקונסטרוקטור, הן בבנייתם והן בהריסתם. מכאן, נשאלת השאלה מדוע נדרש גם אישור קונסטרוקטור לפרגולה והתשובה היא שלא תמיד נדרש אישור כזה.

מתי נדרש אישור קונסטרוקטור לפרגולה?

ובכן, פרגולה כידוע היא ברובה קונסטרוקציה בעלת קירוי עליון. ככלל, הקדמנו וסיפרנו לכם על מהות תפקידו של הקונסטרוקטור כדי להדגיש בפניכם, שהצורך באישור שלו לא נובע רק מהוראות החוק, אלא גם מהמהות עצמה. ישנם מבנים וקונסטרוקציות שהקמתם יכולה ליצור סיכון אם הם אינם עומדים בכל דרישות ההנדסה וזה בדיוק מה שצריך קונסטרוקטור לעשות – לבחור שמהלך הבנייה תואם לעקרונות ההנדסיים הנדרשים ובהתאם לכך להחליט האם ניתן לתת אישור אם לאו. ישנן פרגולות, במיוחד פרגולות עץ גדולות, שעבורן אתם בהחלט רוצים להשיג אישור קונסטרוקטור לפרגולה, גם אם החוק לא מחייב אתכם לעשות כן באופן מובהק.

לצד זאת, ישנם מקרים בהם תצטרכו לקבל אישור קונסטרוקטור לפרגולה, ללא שום קשר להעדפות האישיות שלכם ולאופן בו הפנמתם או לא הפנמתם את חשיבות האישור. כך למשל, אם אתם מעוניינים להקים פרגולה על מרפסת שמש, לפרגולה הזאת עשויה להיות השפעה דרמטית על יציבות המרפסת ועל חוזקה המבני ובכדי להבטיח שחוזק מבני זה לא ייפגם, נדרשת בדיקה יסודית של קונסטרוקטור. הקונסטרוקטור יבדוק את תכניות הבנייה והמבנה עצמו ובהתאם לכך יעניק לכם אישור למשקל המקסימלי למ"ר לפרגולה אותו תוכלו ליישם על המרפסת שלכם. אם מדובר במרפסת תלויה, משקל המקסימום הזה צפוי להיות נמוך יותר מאשר במרפסת עמודים.

באילו עוד מקרים נדרש אישור כזה?

אישור קונסטרוקטור לפרגולה נדרש על פי חוק, גם במקרים ספציפיים המפורטים בחוק ובכלל זה פרגולה המיועדת לשרת את הציבור במבני ציבור. כך למשל, אם יש לכם אולם אירועים ואתם רוצים לבנות פרגולה שתשרת את אורחי האירועים הנערכים אצלכם, יהיה עליכם להשיג אישור קונסטרוקטור לפרגולה. אותו כנ"ל אם אתם מתכוונים להקים פרגולה כזאת במקום העבודה, בבריכה ציבורית, במועדון, במסעדה או בכל מקום אחר שמשרת את הציבור.

אישור קונסטרוקטור זה לא הכל

אחרי שאמרנו את זה, בכדי לבנות פרגולה חדשה, לא תוכלו להסתפק אך ורק בקבלת אישור של קונסטרוקטור. בניית פרגולה דורשת קבלת היתר בנייה וזה אומר שיהיה עליכם להגיש תכנית בנייה, שבמקרה הזה מסתכמת בדרך כלל במפרט טכני של הפרגולה בליווי תכנית הבנייה של המבנה עצמו. בהתאם לנתונים אלה, תדון הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בבקשתכם ותחליט האם לאשר לכם להקים את הפרגולה אם לאו. שלב קבלת ההיתר הוא גם השלב בו תוכלו לדעת האם אכן נדרש לכם אישור קונסטרוקטור לפרגולה. במידה והוועדה תראה לנכון, היא תבקש מכם להשיג אישור כזה לתנאי לקבלת ההיתר.

כמה זה עולה?

שירותים הנדסיים של מהנדס קונסטרוקטור אינם אמורים להיות יקרים באופן חריג משירותים הנדסיים שמספק לכם כל מהנדס בניין. יחד עם זאת, מהנדס קונסטרוקטור הוא איש המקצוע שעל כתפיו נופלת כל האחריות ליציבות המבנה ולחוזקו המבני. אחריות זו גוזרת עבודה רבה בבחינת המבנה ובבחינת מהלך הבנייה בכדי לקבל החלטה לגבי היכולת לבצע את מהלך הבנייה במבנה הספציפי. בהתאם לכך, עלות שירותיו של מהנדס קונסטרוקטור יכולה להיות מעט גבוהה ולהגיע לרמה של ארבע ספרות. בבניית בית חדש, זה אמנם לא נשמע יותר מדי, אבל כשסך הכל רוצים להקים פרגולה, עלות האישור יכולה להוות אחוזים רבים מתוך העלות הכוללת של בניית הפרגולה.

אחרי שאמרנו את זה, אישור קונסטרוקטור לפרגולה הוא לא משהו שאת חשיבותו ונחיצותו אתם רוצים לבחון דרך החור של הגרוש. כשפרגולת עץ במשקל מאות ק"ג יושבת מעל ראשכם ומעל ראשיהם של כל היקרים לכם או האורחים שלכם או הלקוחות שלכם לצורך העניין, אתם רוצים להיות בטוחים שהכל יציב ואתם גם רוצים להיות מכוסים מבחינה משפטית. אישור קונסטרוקטור נותן לכם בדיוק את השקט הנפשי הזה. אז לא לכל פרגולה זה נדרש ולא לכל פרגולה זה הכרחי מבחינה חוקית, אבל בהתקנה של פרגולה חדשה, במיוחד אם מדובר בפרגולה גדולה וכבדה, אתם בהחלט רוצים לקנות את הראש השקט הזה שמעניק לכם אישור קונסטרוקטור לפרגולה, גם אם זה כרוך בהוצאה כספית.

אישור לפרגולה

כל דבר חדש בבית יכול לשנות את כל האווירה הקיימת, אנחנו תמיד בעד שינויים. מבעד לכך, עם מחירי הדיור של היום הרבה יותר פשוט לחדש את הבית בכל פעם עם סכום שחסכנו מאשר לרכוש דירה חדשה. אחת הדרכים החכמות ביותר לחדש את הבית היא בעזרת פרגולה חדשה אשר נמקם בבית, נשמע פשוט לא?

אישור לפרגולה – היתר בנייה

כל דבר אשר מוגדר באופן עקיף או ישיר כחדר מצריך מאיתנו היתר בנייה, כך גם פרגולות רבות. במקרה בו יש צורך בקבלת היתר בנייה יש לשלוח את הבקשה בצירוף של אישור קונסטרוקטור לפרגולה. את האישור או הדחייה תקבלו תוך 45 יום, במקרה בו לא קיבלתם תשובה ויש ברשותכם את האישור ניתן להגדיר זו כתשובה חיובית באופן אוטומטי. 

אישור פרגולה

אישור לפרגולה – אישור מהנדס

אישור קונסטרוקטור או אישור מהנדס לפרגולה הוא חובה לצורך התחלת עבודה. תחילה עליכם לדווח לרשויות על בקשת בנייה או בקשה להיתר בנייה, אך ללא צירוף של אישור מהנדס לתחילת העבודה התשובה שתקבלו היא שלילית. מתוקף תפקידו של המהנדס לבחון כל בקשה לגופה ולוודא שאכן אינה מסכנת ועונה על התקנים הנדרשים בחוק ועל פי תכנון המבנה. אישור מהנדס הוא חובה וגם נפוץ בעוד במקרים אחרים של בנייה, לעיתים עבור חלון יהיה עליכם להנפיק אישור מהנדס. אז למעשה לא כל פרגולה צריכה היתר בנייה אלא מספיק אישור מהנדס, אך ישנם מקרים חריגים בהם תהיו חייבים גם בהיתר בנייה על פי חוק. הפרגולה שלכם אינה מחייבת היתר בנייה אלא רק אישור לפרגולה ממהנדס במקרים הבאים:

הפרגולה קטנה מ-50 מ"ר, הפרגולה לא עולה על רבע מגודל הקרקע, אין קירות לפרגולה או כל דבר אשר מכיר בה כחדר, הגג שלה בנוי מחלקים עם מרווחים ולא גג אטום, הפרגולה אינה עשויה מחומר כבד כמו ברזל או בטון. 

ראו גם: תכנית קונסטרוקציה

מה עושים במקרה בו אין אישור לפרגולה?

ישנם מקרים בהם עברתם שלב שלב לפי החוק אך לבסוף לא קיבלתם את האישור הנדרש מהמהנדס עקב סיבות בטיחותיות הקשורות לשלד המבנה או לפרגולה עצמה, מה עושים אז? דבר ראשון, חשוב להקשיב להוראות של המהנדס ואם ההחלטה היא שאינכם רשאים להקים פרגולה, כדאי שתקשיבו לבעל המקצוע. אך בכל פעם אשר אתם מקבלים דחייה אתם זכאים גם לקבל דוח עם הנחיות ותוכנית הנדסית לתיקון הפרגולה. על פי הדו"ח ניתן לשנות את מה שנדרש בפרגולה עצמה וכך תוכלו בסופו של דבר להקים פרגולה במבנה שלכם. לרוב כאשר מדובר על עומס של משקל עליכם יהיה לבחור בחומר גלם שונה ממה שרציתם, פרגולה מאלומיניום היא הנכונה ביותר עבורכם. אנו ממליצים שגם לאחר ביצוע השינויים וגם בתחילת תהליך ובכל מקרה של ספק יש להיוועץ עם בעל מקצוע.

מחיר אישור לפרגולה

כמובן שאף בעל מקצוע לא עובד בחינם ולכן עבור האישור הנדרש אתם תהיו חייבים להוציא כסף מהכיס שלכם. המחיר אותו תשלמו לרוב ינוע בין 1,000 ש"ח ל-1,500 ש"ח עבור אישור לפרגולה. במקרים בהם הבקשה נדחית ויש צורך בתכנון הנדסי חדש ובדיקה חוזרת תצטרכו לשלם עוד סכום אשר נע בין 1,000 ש"ח ל-2,000 ש"ח. היתרון הגדול שנוצר מאז שהמדינה החליטה לפסוח על היתר הבניה עבור פרגולות ביתיות הוא שלא רק שאתם משלמים פחות, אתם גם לא צריכים לעבור את התהליך הבירוקרטי הנוקשה שעברו אזרחים רבים בשביל שסך הכל יוכלו להנות מפרגולה לבית.

מידע מקצועי לשימושכם
קונסטרוקטור בחריש

  המונח קונסטרוקטור אולי קצת נשמע לכם מוזר אבל אם כבר בעבר עברתם שיפוץ ביתי או רכשתם מבנה חדש בוודאי כבר יצא לכם לפגוש במונח

קונסטרוקטור בעומר

  המונח קונסטרוקטור אולי קצת נשמע לכם מוזר אבל אם כבר בעבר עברתם שיפוץ ביתי או רכשתם מבנה חדש בוודאי כבר יצא לכם לפגוש במונח

קונסטרוקטור בתל-אביב

  המונח קונסטרוקטור אולי קצת נשמע לכם מוזר אבל אם כבר בעבר עברתם שיפוץ ביתי או רכשתם מבנה חדש בוודאי כבר יצא לכם לפגוש במונח

קונסטרוקטור מומלץ בחריש

גרים בחריש ורוצים לעשות שינוי בבית? חושבים על דירה בחריש ? בשביל להתחיל בפרויקט עליכם ליצור קשר עם קונסטרוקטור מומלץ אשר יכול לעבור אתכם את

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!