תוכנית קונסטרוקציה לבריכה

ייעוץ הנדסה ושירותי קונסטרוקטור מומחה במחירים ללא תחרות!

תוכנית קונסטרוקציה לבריכהתוכנית קונסטרוקציה לבריכה

ימי הקיץ החמים גורמים לכם לרצות לשנות משהו בבית? אולי אפילו להוסיף איזה בריכה נחמדה בחצר הבית או על המרפסת? במקרה כזה האדם הראשון שאליו אתם צריכים לפנות הוא קונסטרוקטור מקצועי. ריכזנו לפניכם את כל מה שאתם צריכים לדעת לפני שאתם פונים לבעל מקצוע.

 

תוכנית קונסטרוקציה לבריכה – האם זה חובה?

אם נסתכל על בריכה באופן אובייקטיבי נראה כי היא למעשה מבנה ככל דבר ועניין אשר דורש תכנון מבני חזק אשר יחזיק לאורך זמן. אבל זה לא מספיק, עלינו לא לחשב את תוכנית הבנייה כפי שהיא אלא בשיתוף של משקל המים אשר מוסיף עומס על שלד הבריכה, במיוחד כאשר מדובר על בריכה שממוקמת על מרפסת וכד'. כמו כן, יש עוד תנאים פיזיקליים שיש לבחון בעת הקמת הבריכה ולכן אנו נוכחים לראות כי המשימה לא פשוטה כפי שחשבנו. עליכם להיעזר בבעל מקצוע אשר יש ברשותו את הידע ההנדסי לתוכנית הבנייה – קונסטרוקטור. ולדאוג לאישור קונסטרוקטור לבריכה הפרטית שלכם

 

תוכנית קונסטרוקציה לבריכה מבטון

כאשר מדובר על בריכה מבטון חשוב לדעת כי מהנדס בניין יודע את כל יסודות הבטון לעומק ואת ההיבט ההנדסי לכל סוג בנייה. כאשר מדובר על בריכה מבטון על בעל המקצוע לחשב את המידות והעומק כולל מוטות הפלדה והיסודות רק לאחר שבחר את המיקום האסטרטגי ביותר. כמו כן, עלינו לייצר קירות בריכה אשר יכולות לתמוך בכל משקל הים, יש כל כך הרבה דברים שחשוב לחשב לפני כדי למנוע סכנה שהלקוח לא יודע על מרבית מדברים אלו. לכן, אל תפסחו או תזלזלו בבחירת איש המקצוע הספציפי אשר יבצע את העבודה עבורכם.

מבעד לבריכה מבטון יש עוד סוגים שונים של בריכות. כאשר מדובר על בריכות מובנות אין צורך למעשה בשירותיו של קונסטרוקטור למעט מיקום הבריכה בחלל הבית. כאשר מדובר על בית פרטי העניין פחות בעייתי, אך כאשר מדובר על בניין סביר להניח שאתם תרצו למקם את הבריכה על גג הבית או במרפסת. במקרים כאלה חשוב להתייעץ עם בעל מקצוע אשר יבחן את גיל המבנה, את תוכנית הבניה ולפיכך ימצא לנכון האם כדאי למקם את הבריכה באותו מקום שבחרתם. הסיבה לכך היא שאין אנו רוצים ליצור עומס על חלקים מסוימים במבנה שנחשבים לפחות חזקים מאשר בסיס המבנה.

תוכנית קונסטרוקציה לבריכה – בחירה שקולה

כפי שכבר ציינו, אסור לכם לזלזל בבחירת איש המקצוע, בסופו של דבר אתם משלמים עבור שירות שאמור לדאוג לבטיחות שלכם לפני הכל. הבחירה שלכם חייבת להיות בראש ובראשונה בבחינה של בעל המקצוע, האם הוא מחזיק ברישיון או לא. לעיתים תוכלו לראות בעלי מקצוע שכן מחזיקים ברישיון אך הרישיון אינו בתוקף, או מצד שני יש להם רישיון בתוקף אך אין לכם כלל התמחות בסוג הפרויקט שאתם צריכים. לאחר שבחנתם את המקרה שימו לב האם מדובר על מהנדס או הנדסאי, למהנדס יש כישורים רחבים יותר והוא לא בעל מוגבלות בתנאי העבודה כמו הנדסאי. כמו כן, אנו תמיד ממליצים לבחור בעל מקצוע אשר כבר ביצע עבודות בתחום שאתם צריכים, ושיש לו ניסיון של לפחות 3 שנים בשטח.

 

תוכנית קונסטרוקציה לבריכה – אנו כאן בשבילכם

אחד היתרונות שיש בתחום זה הוא שאתם יכולים להתחיל את התהליך משיחת טלפון פשוטה אשר תגרום לכם להבין הרבה יותר אל מול מה אתם עומדים. בכל מקרה בו יש לכם שאלה או שאתם מהססים להתחיל בתהליך אתם מוזמנים לפנות אלינו. זכרו, בסופו של דבר החוק מחייב אותנו להחזיק באישור לבריכה מטעם קונסטרוקטור, אבל מה שצריך באמת להיות אכפת לכם ממנו הוא עניין הבטיחות שלכם.

תוכנית קונסטרוקציה לבריכה

כולנו שמענו על חשיבות עבודת הקונסטרוקטור ועל כך שהוא אחד המקצועות החשובים והקריטיים ביותר שיש בענף הבניה ועל השפעתו הרבה על יציבות המבנה ובטחון האנשים סביבו. אנחנו מתארים בדמיוננו את הקונסטרוקטור עובד ופועל בעת בניית גורדי שחקים, תחמי ענק, גשרים ומנהרות. אבל למען האמת, קונסטרוקטור הוא פונקציה הכרחית גם בבניית בית פרטית ואפילו, יהיה נכון עבורנו להשיג ולפעול לקבלת תוכנית קונסטרוקציה לבריכה פשוטה שתבנה על הבית שלנו.

חשיבות תוכנית קונסטרוקציה לבריכה

אמת, בריכה היא לרוב מלבן של 4 קירות בטון ותו לא. אבל גם אם מתוכננת רק בצורתה הפשוטה, היא מבנה לכל דבר. ככזו, גם אצלה נדרשים התכנון והחשיבה ההנדסית כדי שהיא תישאר יציבה. גם אם הבריכה נמצאת חפורה בתוך הקרקע העוטפת אותה ואין סכנה שהיא משפיעה לרעה על המבנה, יש לדאוג לקבלת תוכנית קונסטרוקציה לבריכה שכן על דפנות הבריכה מופעל לחץ עצום מצד המים הממלאים אותה ומנגד, לא תמיד הקרקע יציבה דיה להחזיק עומסים ולחצים אלו.

החשיבות של תוכנית קונסטרוקציה לבריכה מקבלת משנה תוקף, כאשר הבריכה אינה נמצאת על קרקע אלא מונחת או מקובעת על גבי גג או מרפסת. כאן הלחץ והעומס המופעל הוא לא על הקרקע אלא על המבנה עצמו. הסכנה המיידית היא שהמבנה לא יחזיק את המשקל ופשוט יקרוס. גם החלק עצמו שעליו בנויה הבריכה יכול להיפגע (וכל מי שעומד עליו או נמצא בסביבתו וגם היציבות ההנדסית של הבניין כולו נמצאת בסכנה.

נעים להכיר: קונסטרוקטור

מי שאמון על הגשת תוכנית קונסטרוקציה לבריכה ואישורה הוא מהנדס בנין המתמחה בקונסטרוקציה, כאשר במקרה זה עליו לבדוק כמה דברים. הוא חייב לבדוק את מידת היכולת של המבנה לשאת את המשקל העצום שנוסף עליו וכן אילו חיזוקים, הוספות הנדסיות, יציקות בטון וכד'- צריך לעשות כדי שאם יש חשש ליציבות המבנה, הוא יוסר. 

את האמת צריך לומר: יתכן ולא עבור כל בריכה ולא עבור כל מיקום נדרשת תוכנית קונסטרוקציה לבריכה. אבל מכיוון שלנו בעלי הבתים והדירות אין באמת יכולת לדעת נתונים אלו מראש או להיות מסוגלים לעשות חישובים סבוכים אלו, ההנחה שלנו צריכה להיות שהכי חשוב לדאוג לביטחון המשפחה שלנו ולתת לבעל מקצוע מנוסה, לבדוק סוגיה זו ולפעול על פי המלצותיו. גם אם גודל הבירכה אינו נראה מרשים, הרי שמשקל המים שבתוכה יכול להיות בכפולות הרבה יותר גדולות וכאשר משקל זה מרוכז לאזור שהוא חלש יותר- התוצאה יכולה להיות קשה.

ג'קוזי על המרפסת

דיברנו על חשיבות תוכנית קונסטרוקציה לבריכה גם כשהיא קטנה. הנה מקרה דומה: ג'קוזי על מרפסת. תחום שהולך וצובר פופולאריות ולא בכדי. ג'קוזי על המרפסת הוא חוויה יוצאת דופן ופינוק שרבים חפצים בו. גם הוא משמש כעין בריכה קטנה. לא תמיד הוא יהיה חפור לתוך המרפסת אלא פשוט יונח על גבה. לכאורה, כמה משקל יש למיכל הפלסטיק הזה? אז קודם כל חשוב לדעת שלפני הג'קוזי עצמו ולפני הציוד והריהוט שסביבו ומשקלם המשוער של האנשים שישהו בתוכו או לצידו, יש את העומסים הנובעים ממשקל המים שימלאו אותו. 

תכולת המים מספקת משקל עצום ויש צורך לחשב את העומסים ולקבוע האם המרפסת יכולה לשאת את המשקל. במידה והדבר מסכן את בטיחות ויציבות המבנה, יהיה נכון עבורכם לא לקחת את הסיכון. לעיתים, יציע הקונסטרוקטור פתרונות אחרים כמו מיקום הג'קוזי במקום שונה (למשל מעל חלק שמתחתיו יש ממ"ד) בו התמיכה ההנדסית גבוהה יותר או שיש חיזוקים שנכון להוסיף, כדי להבטיח את היציבות או אפילו פתרונות אחרים של חלוקת משקלים ופיזור עומסים.

מי עושה עבורכם תוכנית קונסטרוקציה לבריכה?

מכיוון שמדובר פה בדיני נפשות וסכנה בטיחותית עבור האנשים היקרים לכם ביותר (ובכלל לא דיברנו על נזקים כספיים עצומים), הרי שיש חשיבות מיוחדת לזהות הקונסטרוקטור. לא זה המקום לחסוך ולא זו הסוגייה לתת לחאפרים להתגלח עלינו. קונסטורקטור משקיע שנים רבות בלימודים מאתגרים כדי לשאת באחריות הכבדה שתוטל על כתפיו ועליו להיות בעל אישור לעסוק בתחום. 

לעיתים האדריכילים יכולים להמליץ לכם על קונסטרוקטורים אך זכרו, שלעיתים קונסטרוקטורים לא אהודים על ידי קבלנים (במיוחד קבלני שיפוץ) שכן הם דורשים מהם להשקיע עוד קצת אקסטרה בחומרים או בתוספות שיחזקו את החלק ההנדסי. לכן בחרו את הקונסטרוקטור שלכם בחוכמה.

 

תוכנית קונסטרוקציה לבריכה

מה הבעיה לבנות בריכה, נכון? פשוט חופרים בור גדול, מסתתים ומיישרים אותו, יוצקים בטון, מחליקים, מצפים בחומר אקרילי, מים ויש בריכה. אלא שבפועל, בניית בריכה הוא עניין מורכב הרבה יותר וכל מי שניסה אי פעם לדלג על השלבים ההכרחיים של בניית בריכה ובראשם גיבוש תוכנית קונסטרוקציה לבריכה, יודע גם להסביר מדוע. בשורות הבאות גם אנחנו נסביר מדוע וגם נספר לכם איך עושים את זה נכון.

 

בניית בריכה – מה כל כך מורכב?

בריכה היא מבנה ארכיטקטוני פשוט מאוד. היא יכולה אמנם להגיע בשלל עיצובים ותצורות, אבל בשורה התחתונה, אם אתם פשוט רוצים אגן מים גדול שישמש אתכם כבריכה פרטית, זה יכול להיות מאוד פשוט. ואכן, ברמת הארכיטקטורה, בריכה לא דורשת תכנון מורכב למדי, אבל ברמה ההנדסית דווקא כן. בריכה היא אגן שנושא בתוכו כמות אדירה של מים. בריכה פרטית יכולה לשאת בתוכה עשרות קוב מים כשכל קוב שוקל טון אחד בדיוק. עם כל המשקל הזה על אגן הבריכה, מספיק סדק אחד קטן בכל נקודה על פני שטח הפנים של הבריכה כדי שתיווצר קטסטרופה, מעבר לכך כמובן, שהבריכה תהפוך לבלתי שמישה. כל זה עוד לפני שהתייחסנו לסוגיית החשמל, הצנרת, הניקוז, משאבות הניקוי, החימום והמילוי וכן הלאה. כל אלה הופכים את הפרוצדורה של בניית בריכה למורכבת יותר ממה שהיה חושב האדם הטיפוסי מן הרחוב והמענה למורכבות זו מגיע בצורת תוכנית קונסטרוקציה לבריכה.

 

תוכנית קונסטרוקציה לבריכה – מה זה ולמה זה נדרש?

בעולם התכנון והבנייה ברור לכולם שכול מהלך בנייה שהוא, חייב להיות מלווה בתהליך תכנוני מתאים. תחילה מתכננים על הדף ואז בונים בשטח את מה שתוכנן על הדף. תכנון כזה חייב להתקיים גם בתהליך של בניית בריכה, במיוחד בהיבט של הקונסטרוקציה. הקונסטרוקציה היא למעשה המבנה של הבריכה, שמחזיק אותה ואת מימיה במקום ובשלמות לאורך זמן. קונסטרוקציה כזאת חייבת להתאים בדיוק לתנאי הקרקע והיא חייבת להתאים לעומסי המשקל שיפעלו עליה. בעומקים שונים, עומסי המשקל יכולים להיות שונים. בחלקים צרים יותר, יכולים עומסי המשקל להיות שונים ביחס לחלקים רחבים יותר ופתוחים יותר של אגן הבריכה. תוכנית קונסטרוקציה לבריכה היא התוכנית שמתייחסת לכל ההיבטים הללו ולמעשה מנחה אותנו כיצד לבנות את הבריכה כך שתחזיק מעמד בכל עומסי המשקל הצפויים לה ולאורך עשורים שלמים.

 

איך בונים תוכנית כזאת?

בניית תוכנות קונסטרוקציה לבריכה משלבת בתוכה שורה ארוכה של עקרונות הנדסיים וחישובים הנדסיים, שלא רק שאין לנו מושג לגביהם, אלא גם אין לנו את הרישוי המתאים לבצע אותם. תוכנית קונסטרוקציה לבריכה חייבת להיבנות ולקבל אישור של מהנדס קונסטרוקטור, מהנדס בניין מוסמך שמתמחה בקונסטרוקציות. הקונסטרוקטור הוא איש המקצוע שללא חתימתו לא ניתן לאשר אף תכנית בנייה לאף מבנה. זהו איש המקצוע שקובע כמה בטון צריך ליצוק איפה, לאיזה עומק צריכים להגיע היסודות והיכן הם צריכים להיות מוקמים, היכן צריך להקים קירות תמך או עמודי תמך וכל מרכיב אחר בקונסטרוקציה/ בשלד המבנה.

קונסטרוקטור מקצועי הוא גם איש המקצוע המתאים לבניית תוכנית קונסטרוקציה לבריכה, אלא שכאשר אתם בוחרים את הקונסטרוקטור שלכם, אתם בהחלט רוצים לוודא שמדובר בקונסטרוקטור שמכיר את התחום הספציפי של תכנון בריכות ועשה כבר כמה פרויקטים בתחום.

 

האם מעצב או אדריכל יכול לבנות את התוכנית?

התשובה היא כן, אבל בשיתוף פעולה עם קונסטרוקטור ולבטח באישורו. בכל תהליך בנייה, האדריכל הוא זה שבונה את תכנית הבנייה, אבל בסופו של דבר התכנית שלו מגיעה לידיו של הקונסטרוקטור, שצריך לאשר אותה או לאשר אותה, בהתאם לעמידתה בעקרונות ההנדסיים. מן הסתם, עד כמה שהיא חשובה, קונסטרוקציה היא לא הדבר החשוב היחיד בבריכה שאתם רוצים לבנות. חשוב לכם גם העיצוב שלה, התצורה שלה, הדקורציה שלה והאופן בו היא משתלבת במרחב. על כל אלה אחראי האדריכל שבונה את תכנית הבנייה עצמה וכולל בה את כל היבטי התשתיות, ניקוז, איטום וכן הלאה. יחד עם זאת, תכנית זו משמשת גם כתכנית קונסטרוקציה שצריכה לקבל את אישורו של הקונסטרוקטור. אדריכלים מנוסים יודעים לעבוד בשיתוף פעולה עם מהנדסים קונסטרוקטורים בכדי להבטיח שכל תכנית שתגובש, תענה בסופו של דבר על העקרונות ההנדסיים הנדרשים ותקבל את אישורו של הקונסטרוקטור.

האם חובה לקבל את אישורו של הקונסטרוקטור?

התשובה היא כן. בכדי להוסיף בריכה בחצר הבית, או היכן שזה לא יהיה, עליכם לקבל היתר בנייה מהוועדה המקומית לתכנון ובנייה של הרשות המקומית שבתחומה אתם מתכוונים לבנות את הבריכה. בכדי להגיש בקשה להיתר בנייה מוועדה זו, עליכם להגיש לה תכנית בנייה שחתומה על ידי מהנדס קונסטרוקטור. ללא חתימת הקונסטרוקטור, בקשתכם כלל לא תגיע לשלב הדיונים. ובכל זאת, בניית תוכנית קונסטרוקציה לבריכה זה ממש לא המכשול בדרככם. מדובר בהליך פשוט יחסית וגם לא יקר במיוחד, אז פשוט הקפידו להשלים אותו כדי שתוכלו לנוע הלאה ללא עיכובים. 

תוכן עניינים:

מידע מקצועי לשימושכם

קונסטרוקטור בחריש

  המונח קונסטרוקטור אולי קצת נשמע לכם מוזר אבל אם כבר בעבר עברתם שיפוץ ביתי או רכשתם מבנה חדש בוודאי כבר יצא לכם לפגוש במונח

קונסטרוקטור בעומר

  המונח קונסטרוקטור אולי קצת נשמע לכם מוזר אבל אם כבר בעבר עברתם שיפוץ ביתי או רכשתם מבנה חדש בוודאי כבר יצא לכם לפגוש במונח

קונסטרוקטור בתל-אביב

  המונח קונסטרוקטור אולי קצת נשמע לכם מוזר אבל אם כבר בעבר עברתם שיפוץ ביתי או רכשתם מבנה חדש בוודאי כבר יצא לכם לפגוש במונח

קונסטרוקטור מומלץ בחריש

גרים בחריש ורוצים לעשות שינוי בבית? חושבים על דירה בחריש ? בשביל להתחיל בפרויקט עליכם ליצור קשר עם קונסטרוקטור מומלץ אשר יכול לעבור אתכם את

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!